Videopätkiä salilta: hauis

Hellou! Salilla heiluessa otan usein videokuvaa ja otan niistä sitten kuvankaappauksella kuvia blogiin. Ajastimella ottaessa en ikinä kerkee juosta asemiin :D. Videota katsoessa myös huomaa meneekö liikerata jne oikein.

Tässä muutama videomatsku kokonaisuudessaan ja ekana vuorossa top 3 lemppariliikkeitä haaperista.

 Vasarakääntö 
 

Aikamoista vääntelyy alkaa olla viimeiset toistot. Parempi kuitenkin tehdä sellasilla painoilla missä viimeisissä vedoissa naama vääntyy ja kääntyy, kuin silleen ettei tunnu missään ja kunhan hengailee mukana. Aikaisemmin tein vähän samantapaista liikettä, mutta siinä puntit käännetään vaakasuuntaan ylhäällä. Jännä miten ihan pieni puntin kääntö tuntuu erilaiselta käsissä.

Toinen lemppari: 7-7-7-pito.  

 Tämän liikkeen bongasin jostain treeniblogista. Ekan kerran kun kokeilin, olin ihan et uujaa, kerrankin hapassa tällänen polttelu. Ensin alhaalta puolikkaat, toisena ylhäältä puolikkaat, kolmanneksi kokonaiset toistot ja viimeisenä pito. Kyllä muute polttelee! Tämän teen yleensä extraliikkeenä ohjelman viimeisenä ja aika pienillä painoilla.

 Ja kolmantena perusmeininkii:

Hauiskääntö tangolla
 

Vartalo alkaa heijata mukana, mutta laskuvaihe menee siitä huolimatta tuntumalla.
 Käännössä nopeampi nosto vaihe ja laskuvaihe hitaammin. Kippuratangolla teen mieluummin seisten kuin scotissa, koska scotissa töröttäessä miulla menee ranteet jostain syystä kipeeksi.
 Pitäisi tosin sitäkin kokeilla pitkästä aikaa, koska eihän aina salilla voi vääntää vaan lemppariliikkeitä. Lihakset kaipaa kuitenkin välillä erilaisia ärsykkeitä.

 Oliko ihan tylsää vai haluatteko lisää videopätkiä jostain lihasryhmän reenistä? 

-Tiina

Tiina / Fit Fat Mama

9 vastausta artikkeliin “Videopätkiä salilta: hauis”

  1. Jee. salivideot on kyllä parhaita! 😀 Itekki kävin eile tekee rinnan ja ojentajat, ja vikat toistot kyllä oli aiva hirviää rääkkiä… piti jättää viparit kokonaa pois, ku vejin nii jankkii punnerruksisa itteni. 😀

  2. Hyviä liikkeitä sulla hauiksille! Mutta ainakin tossa 7-7-7-liikkeen toisessa vaiheessa, jossa teet puolikkaita vaakatasosta ylös, niin kyynärpäät menee ihan liikaa taaksepäin. Jos katsot tarkkaan, niin sun hauis ei tossa työskentele juuri lainkaan. Pidä ehdottomasti kyynärpäät kylkien kohdalla koko ajan liikkeen negatiivisessa vaiheessa. Ja samoin voit jättää kaikki hauisliikkeet ylhäältä vähän vajaammiksi, koska kun viet painot noin ylös kun noissa videoiden liikkeissä, niin hauis on ihan lepotilassa tuolla ylhäällä! Tsemppiä treeneihin ja parempaa tekniikkaa jatkossa 🙂

    • Kiitos kehittävästä palautteesta :). Tekniikat kusee herkemmin kun käy yksinään salilla, pitäisi joskus kysyä salin pt:tä tarkistelemaan 🙂

  3. Siis mä todellakin haluan, että teet näitä videoita jatkossakin!! Pitäis saada jonkinlanen laite opastus taas, koska teen varmaan kaikki päin persettä 😀 Oon joskus sen saanu salilla missä käyn mutta siitä aikaa ja niin on siitäkin kun kävin salilla viimeksi ennen tätä innostusta.

    • Pitää yrittää saada aseteltuu kännykkä silleen että saan otettuu klippejä :). Kannattaa myös pyytää apua paikan päällä. Itekin oon joskus kysyny salilla apuja kun oon ollu epävarma jostain liikkeestä :).

    • No joo totta, pitäis vaan pyytää kyllähän se henkilökuntakin on siellä sitä varten, että ne ohjaa ja auttaa:)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta