VÄLIPALAVINKKI #1

Useimmiten syön rahkaa välipalaksi/iltapalaksi mutta vaihtelu virkistää, joten nyt teen muutamia postauksia jossa kerron välipalavaihtoehtoja. Postauksissa näkyvät esimerkit voi siis syödä hyvin myös ilta/aamupalana.

Suomalaiset syövät tunnetusti paljon leipää ja se on ihan ok, mutta kannattaa valita vaalean pullalössön sijaan ruisleipää. Ruisleivässä on enemmän kuituja ja se pitää nälkääkin paremmin kuin vaalea.

ruisleipä

Pelkkä leipä itsessään ei täytä, joten laita leivän päälle aina myös jotain proteiinipitoista. Itse laitan aina RAEJUUSTOA! ja mikäli jääkaapista löytyy keitettyjä kananmunia, ne ovat myös oivallisia lisäproteiinin lähteitä leivällä.

Paahda ruisleipä, levitä päälle margariinia tai kookosöljyä. Lusikoi päälle n. 2 rkl raejuustoa jonka päälle palanen juustoa. Pari kurkkuslaissia ja kananmunaa niin avot!

Yksinkertaista, mutta niin hyvää! Varsinkin reissumiehen tumma ruisleipä on ihan hervottoman hyvää.

ruisleipä2

Tänään söin aamupalaksi juuri tälläisen leivän ja oi nam. Viikonloppu meni muuten syömisten suhteen ihan reisille ja näen varmaan untakin kakusta kun olen syönyt sitä niin paljon haha! Äsken kävin juuri lenkillä ja oli pakko kävellä yli puolet matkasta, niin paljon vihloi mahaa ja kakku painoi. Yäksis. Mutta suosittelen niinkin yksinkertaista jippoa, kuin raejuustoa ruisleivälle :)!

 

SEURAA MAMAA Facebookissa / Bloglovinissa / Instagramissa

Tiina / Fit Fat Mama

Bilehile lapsivihaaja muutti elämänsä ja on nykyisin pienen pojan Äiti, isomman pojan Vaimo. Harrastaa kuntosalia ja kärsii kroonisesta herkkuholismista.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta