TREENI TAUON JÄLKEEN

1.3 blogin uusi osoite fitfatmamatiina.fitfashion.fi

 

Uu jea hallelujaa, tauti on vihdoin ohi! Alunperin ajatus oli käydä treenaamassa ensimmäisen kerran jo viime viikon perjantaina, mutta muutin mieleni kun työkaverini kertoi tuttavastaan joka oli lähtenyt liikkumaan liian aikaisin. Hyvässä kunnossa oleva 35-vuotias mies oli mennyt treenaamaan puolikuntoisena. Vaimo oli herännyt aamulla kuolleen miehen vierestä. Sydän oli pettänyt. Eli ei todellakaan pidä rehkiä sairaana. Pysäytti kyllä hieman miettimään.

Hieman jännitti meneekö treeni ihan reisille parin viikon tauon jälkeen, mutta päätin ottaa ihan rauhassa ja hyvin meni. Tauon jälkeen kannattaa ehdottomasti tehdä pikkuhiljaa, eikä heti repiä överi maksimipainoilla. Kuunnella itseään miten keho reagoi.

 

kulmasoutu

*

 

Tein pientä pikatreeniä kokonaisvaltaisesti kropalle tälläisellä setillä;

 

Kulmasoutu 3 x 12

Huomaa miten en ole pitkään aikaan tehnyt kulmasoutua ja asennon hakeminen oli todella haastavaa. Kyynärpäät lähti vähän väliä leviämään liikaa sivulle ja kuikuilin vähän väliä peilistä miten menee. Tein pelkällä tangolla.

 

Kyykky 3 x 15 + pumppaus

Kyykkäsin ilman painoja 15 kertaa ja sen jälkeen töpöttelin, eli pumppailin nopeat 10 toistoa. Kyykyssä kropan kontrolli ei miulla valitettavasti pysy hanskassa, joten nykyisin teen isoilla painoilla jalkaliikkeet mieluummin prässissä.

 

Hauiskääntö hammerina 3 x 12 + ranskalainen punnerrus 3 x 12 ojentajille superina

Tein ensin hammerkäännöt hauiksille ja siitä suoraan siirryin ojentajille ranskalaiseen.

 

Pikasetti vatsalle

Loppuun vedin pikapikasetin vatsalle parilla liikkeellä. Vatsatreeniä olen lisännyt nyt huomattavasti verrattuna aikaisempaan, voisin melkein joku kerta roudata normikameran salille ja toivoa ettei reenaajia olisi muita paikalla jos ottaisin pari kuvaa muullakin kuin puhelimella.

 

ojentaja

Aikaisemmin miulla oli puntiton pelko, ajattelin jotenkin ettei reeni ole kunnon reeni jos ei revittele mahdollisimman isoilla painoilla. Typerää. Reeni voi olla hyväkin reeni vaikka ei meinaa kuolla sinne salin lattialle maksimivetojen jälkeen.

 

Ja voi elämän kevät miten tuntui ihanalta päästä salille ja liikkumaan! Olin ihan hymy pyllyssä puntilta tullessa :). Eilen kävin tekemässä olkapäitä ihan normisetillä ja meni oikein kivasti. Tänään tein hauiksia ja yhden liikkeen jälkeen käsi oli niin hellänä, että tein loppuajan vatsoja joten eiköhän ihan perille mennyt hih.

Kivoja reenejä teillekin! 🙂

Ps. spämmään tästä lähin tuota blogin tulevaa uutta osoitetta jotta mahdollisimman moni halukas löytää FF:lle

 

SEURAA MAMAA Facebookissa / Bloglovinissa / Instagramissa

*Toppi ja housut saatu

Tiina / Fit Fat Mama

3 vastausta artikkeliin “TREENI TAUON JÄLKEEN”

  1. Heei hyvä et spämmääs, koska miulta olis mennyt muutto ihan ohi 😀 Varmasti ihan hyvä päätös tuo muutto, jos sellainen fiilis on jäänyt, onnea!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta