TREENI KUULUMISIA

Huomaan kirjoittavani vähemmän treeniin liittyviä postauksia, myös ihan niinkin typerästä syystä kuin että miulla ei ole kuin instakuvia, eikä hienoja järkkärillä otettuja ”oo katsokaa treenitrikoitani”.

Nyt paskat hienoista sanaväännöistä ja ihan bäk to bäcik, sitä mitä ennen blogimaailma hyvin pitkälti oli:  ajatuksen virta tekstejä ja pikaräpsyjä.

TP5D4113

Salilla käyntini on muuttunut todella paljon viimeisen vuoden aikana. Kun olin lapsen kanssa kotona, sali oli miulle henkireikä, pako arjesta. Sitten tuli vaihe jolloin lukittauduin neljän seinän sisälle ja ajatuskin liikunnasta ahdisti. Balanssin löytäminen, treeni-Tiinan tasapainoittaminen on ollut vaikeaa.

Nyt olen hetken ollut siinä tilanteessa, että käyn joka toinen viikko salilla ja joka toinen viikko keskityn aerobiseen. Salille lähteminen on aina vaikeinta, joten olen huomannut sen, että miun on pakko mennä sinne suoraan työpäivän jälkeen mikäli haluan salille. Äitiyden näkökulmasta paska vaihtoehto sinällään, koska se on lisäaikaa poissa lapseni luota. Mieluummin kuitenkin 2 kertaa viikossa tunti lisäaikaa lapseni luota poissa ja pikkuhiljaa tiiviimpi kroppa ja parempi mieli, kuin ahdistuneempi olo treenaamattomuudesta ja kiukkuisempi Äiti.

TP5D4111

Salilla käydessäni treenin teen mahdollisimman nopeasti ja silti tehokkaasti. Keksimäni koko kropan treeniohjelma on ollut oivallinen ja ihme kyllä, olen malttanut olla jättää isoimmat sovellukset pois. Rinnan treenaamisen jätin kerran väliin kun huomasin unohtaneeni sheivata kainalot :D. Ai kauhee sanoinko tän ääneen hups.

Huomaan varsinkin käsissäni olevan hyvän lihasmuistin, koska varsinkin hammereiden jälkeen pienet rusinani alkavat paistaa ja suonet kuultaa. Oloni on silloin paljon enemmän oma itseni. Vielä on kuitenkin pitkä matka siihen lihaksikkaampaan Tiinaan.

''

Vaa’lla en käy välttämättä edes joka viikko, se oli itseasiassa monta kuukautta varastossa piilossa kun vaa’an lukemasta tuli miulle hieman pakkomielle. Viime viikolla kävin pitkästä aikaa, ja versus vaikka vuoden takaiseen lukemaan, niin pari kiloa enemmän löytyy ja rasvaprosenttikin on parilla pykälällä noussut. Mutta olin todella yllättynyt ja iloinen siitä, että en kokenut siitä pahaa ahdistusta. #ryhtihaaste vähemmän stressaamisesta -myös painontarkkailussa tuottaa siis tulosta. Askel askeleelta enemmän itsensä hyväksymistä.

Viime viikolla en käynyt kertaakaan salilla, sen sijaan kävin 3 kertaa vaunulenkeillä ja tein pikkujumppaa kotona. Eetu toimi loistavana pt:nä, kun hän komensi miut vaunulenkille; osoitti vaunuja ja vaati päästä ulos. Naureskelin ja kysyin minimieheltä: Pidätkö huolta ettei Äitistä tuu ihan löllerö? ”Niin!” totesi hän tomerasti :D.

Tällä viikolla miehellä on aamuvuoro joten sopiva sauma miun mennä suoraan töistä salille. Tänään kävin vetämässä taas koko kropan ohjelmalla ja kotona kädet oli ihan löllerönä ja voimattomat –ihana fiilis!

Instan puolelle laittelenkin oikeastaan melkein joka treenistä kuvaa, eli en ole ihan niin pahasti läskiperseillyt monta viikkoa/kuukautta vaikka treenipäivityksiä blogin puolelle en olekaan laittanut kovin usein ;).

Miten omat treenisi menee? Käytkö salilla joka viikko vai painotatko välillä aerobiseen?

SEURAA MAMAA Facebookissa / Bloglovinissa / Instagramissa

 

Tiina / Fit Fat Mama

9 vastausta artikkeliin “TREENI KUULUMISIA”

  1. Mietinkin tänään kun ei oo ollut maanantai postauksia treeniin liittyen! Välillä niitä kaipaa.. Omissa treeneissä ois paljon kehitettävää ja se onki nyt tärkeys järjestyksessä ekana! 🙂 Pää alkaa olla laho, ku ei oo päässy treenaa.. 🙁

    • Niin miulla oli yhessä vaiheessa tapa aina maanantaina julkasta joku treeniaiheinen, mietin jossain vaiheessa että tykkääköhän lukijat että on aina samana päivänä, vai tuntuuko tylsältä joten vähän niinkun tarkotuksella oon kirjottanut niitä myös eri päivinä :). Mutta ehkäpä rupeen jatkossa useemmin maanantaisin treeni/ruokajuttuja niin saa kivasti startattua Motivaatio Maanantai tyylisesti viikon.Mikäli sikäli keksin jonkun treeni/ruoka-aiheen. Eilen en postannut tarkoituksella mitään kun olin niin väsynyt viikonlopun riennoista -vanha ei enää jaksa hehe :D.

      Joo oon itekin huomannu että treenaamattomuus vaikuttaa myös pääkoppaan :c. Ohoh tulipa kilometri vastaus hih 😀

    • Toki kirjoittaja itse saa päättää millo julkaisee mitäkin ja onko aiheita jemmassa. Tee niinku itse parhaaksi näet. Kaikki täällä silti luetaan 🙂

  2. Mä oon miettinyt kyllä kuinka käy kun joskus palaa töihin tai kouluun että lopahtaako treeni-into. Nyt sä kyllä todellakin on henkireikä kun muuten on uhmatuhman kanssa kotona :’D fitfarmin pakarapainotteisella valmennuksella oon tällä hetkellä ja treenit on super kivoja en millään malttaisi pitää lepopäiviä :’)

  3. Ahh mäkin olen vihdoinkin 3 vuoden jälkeen saanut kiinni treenikärpäsestä. Aika tasan tarkkaan näihin aikoihin kolme vuotta sitten alkuraskauden väsymyksen vuoksi jäi urheilu ja ollut innostus kateissa tähän saakka. Nyt olen reippaasti käynyt jo 5-6 viikkoa vähintään 3 kertaa salilla. Olen todella ylpeä itsestäni vaikka _minkäänlaista_ muutosta ei kyllä näy ulkoisesti enkä voi sanoa edes olevani pirteämpi, mutta tieto siitä että urheilen taas, saa vähän piristymään. Vielä kun se tuntuisi fyysisestikin… Seuraavaksi pitää opetella syömään oikein.

    • Oi kiitos <3. Piristipä mieltä, itestä nää tuntuu ihan törkeen spagetilta verrattuna aikaisempaan :D. Mut onneks on lihasmuisti, niin kehittyy toivottovasti nopeesti takasi samaan 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 1
Tykkää jutusta