Tehokas kotijumppa yhdistelmäliikkeillä

Shredissä tehdään pitkiä sarjoja pienillä painoilla, joten halusin keksiä kotijumpan samaan tyyliin:

Jumpassa tehdään tehokkaita yhdistelmä-liikkeitä useilla toistoilla. Yhdistelmäliike meinaa siis sitä, että liikkeen aikana harjoitetaan useampaa lihasta yhtä aikaa = kaloreita kuluu enemmän ja lyhemmässä ajassa. Kaikkia liikkeitä tehdään 3 x 20 toistoa ja ne tehdään mahdollisimman pienillä tauoilla. Hiki on taattu, eikä painojen tarvitse olla isot.

Leveä kyykky + pystypunnerrus

IMG_6139IMG_6140

IMG_6141

Asetu leveään haara-asentoon, kyykkää mahdollisimman alas ja pidä siinä hetki. Tee pystypunnerrus ja nouse takaisin ylös.

Kapea kyykky + Viparit sivulle

IMG_6142 IMG_6143

Toinen kyykky-olkapääliike tehdään kapealla asennolla. Laita jalat lähekkäin, kyykkää ja nosta kädet sivulle.

 Hyvää huomenta + hauiskääntöIMG_6144 IMG_6145

Seiso käsipainot kädessä, taivuta ylävartaloa eteenpäin ja tee hauiskääntö. Hauiskäännön aikana pidä kyynärpäät kyljissä kiinni ja keskity nimenomaan toiston negatiiviseen (lasku) vaiheeseen. Mitä hitaammin lasket kädet, sen tehokkaampi liike on.

Ranskalainen punnerrus + jalkojen laskut

IMG_6148 IMG_6149 IMG_6150

Mene makuulleen ja ota käsipainosta kiinni. Ojenna kädet suoraksi ja tuo puntti kohti päätä. Pidä kyynärpäät suorassa linjassa, älä anna levahtaa sivulle. Kun lasket punttia, laske samaan aikaan jalat alaspäin.

Ärsyttää kun aina jumppakuvien taustalla näkyy joko jakkara, sohva tai jotain muuta häirihtevää. No, mutta pääpointsi kuitenkin se, että saatte liikkeistä selvän ja toivottovasti saitte :).

Alkuperäinen suunnitelmahan miulla oli mennä salille, mutta tekosyy-Tiina pääsi valloilleen (kohta tulee vieraita, hirvee sotku, pitää siivota ja jne) joten hikoilin sitten kotona. Eipä siinä, kyykkyjä tuossa tuli yhteensä 120 + muut kivat päälle, joten ihan hyvä treeni oli tuokin.

Eikun musiikki soimaan ja jumppaamaan!

Jos kotijumppailet, niin keksitkö liikkeet mieluummin itse vai teetkö mieluummin valmiin mallin mukaan?

ps. Tänään viimeinen Shred!!

-Tiina

 

Tiina / Fit Fat Mama

Bilehile lapsivihaaja muutti elämänsä ja on nykyisin pienen pojan Äiti, isomman pojan Vaimo. Harrastaa kuntosalia ja kärsii kroonisesta herkkuholismista.

8 vastausta artikkeliin “Tehokas kotijumppa yhdistelmäliikkeillä”

  1. Tosi hyvä postaus tämä! 🙂 Oon keksiny liikkeet melkein aina ite, tykkään jumpata punttien kanssa, mutta tää sun jumppa vaikuttaa tehokkaalta ja muutenkin kivalta, joten huomenna tämä testiin! Saas nähä kuinka soijaa pukkaa 😀

    • Kiva et tykkäsit :)! Mie teen osan jumpista ite päästä, mut osan (niinku ne Shredit) katon youtubesta. Meillä on pienet käsipainot ja säädettävät puntit 15kg asti niin niillä saa kikkailtua ihan kivastikin.

      Tuu ihmeessä sit kertomaan tuntuko jumppa tehokkaalta! =)

  2. Vaikuttaa hyvältä, tehokkaalta ja helpolta! 🙂 Itse tykkään tehdä valmiiden ohjeiden mukaan koska olen ihan uuno keksimään mitään, ja nämä yhdistelmäliikkeet on kyllä superhyvä keksintö kärsimättömille 😀

    • Kiitti :)!

      Joo mie tykkään tehä kotijumpat nopeesti ja tehokkaasti, en heilua koko päivää :D. Yhdistelmäliikkeet on kyl käteviä kun saa kaksi kärpästä yhdellä iskulla :).

    • Kiva et tykkäsit :)! Kannattaa hankkii sellaset säädettävät kk ässärit,ne on monipuolisemmat :). Sellasia saa ihan prismasta ja citttaristakin (:

  3. Kyllä oli tehokas jumppa ja hiki virtas! 😀 Kävin hakemassa alkulämmöt lenkillä ja perään sitten tämä.. Kyl oli ihana olo suihkun jälkeen. Toi hauiskääntöliike on nyt ihan mun suosikki. Täytyis käydä ostaan ne säädettävät käsipainot vielä, kun nyt ei löydy kun kaks ja kolme kg. Tän jumpan avulla tehotreenaan nyt ennen lomaa.. 🙂

    • Jee huippuu et tykkäsit ja tulit kertomaan kokeilustas :)! Joo se hauisliike on kiva, varsinkin kun keskittyy siihen negatiiviseen osuuteen ja laskee hitaaaasti :).

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta