Tehoa treeniin supersarjoilla

Tänään on treenistä vapaapäivä, joten tässäpä treeniä postauksen muodossa. Olen innostunut tekemään salilla perus toistojen ja liikkeiden lisäksi myös supersarjoja. Supersarja tarkoittaa siis sitä, kun samalle lihasryhmälle tehdään kaksi eri liikettä peräkkäin ilman taukoja. Supersarjat on bueno myös silloin jos aika on kortilla, etkä kerkeä vetämään pitkää treeniä.Supereilla hapotus ja tuntuma on taattu! Paitsi jos teet liikeradat päin honkia ja nitkuttelet 1kg käsipainoilla, mutta ethän sie sitä tee ;).

Btw, flunssa tuli ja iski tällä kertaa minuun. Ääni on kuin harakalla, jos sitäkään. Yritin puhua äsken, mutta ei kuulunu suusta kuin pihinää. Tuomaksen korvat saa siis levätä kun en ole koko aikaa kälättämässä :D. Puhuminen on ihanaa, tää on tuskaa kun ääni ei lähe kunnolla! Tosi kivaa katsella treenikuvia kun ite ei pääse nyt huhkimaan, jep jep. Äää, toivottovasti toivun silleen, että pääsen huomenna jalkatreenille! Muutenkin ollu niin tylsä viikko, menee hermot jos joudun skippaamaan salin.

Flunssa tai ei, kirjoittamiseen se ei kuitenkaan vaikuta, joten tässä muutama liikepari millä olen itse tehnyt supereita. Kuvat on sieltä täältä ja pahoittelen  kuvien kökköä laatua:

 

Olkapäät

20140415_150704 20140415_151119Pystysoutu 10 toistoa, hypätään penkkiin ja tehdään heti perään sivuviparit 10 toistoa.

 

Ojentajat

kollaasi9

IMG_4759Dippilaitteessa 10 toistoa ja heti perään 10 toistoa käsipainolla pään yli.  Salilla en ole kertaakaan saanut kännykkää asetettua niin, että saisin itteni kokonaan kuvaan mukaan tossa liikkeessä, joten kuva on kotijumppa postauksesta napattu.

Hauis

kollaasi10kollaasi11Scot penkissä ensin kippuratangolla 10 toistoa ja heti perään 1 käden hauiskääntöä 10 toistoa. Kuvien otto päivänä tein nämä normaalityyliin, mutta tätä settiä olen tehnyt superina useasti.

Rinta

 

 

Perus penkkiä käsipainoilla 10 toistoa ja heti perään punnerrukset.

 

Selkä

kollaasi1210 toistoa kahdella kädellä ja heti perään 10 toistoa 1 käsi kerrallaan.

 Tuossapa muutama esimerkki.

Tykkään supereista kovasti, burn beibi burn! Jos et ole vielä kokeillut, väännäpä niitä salilla ensi kerran :). Muista myös, että et hätäile liikaa painojen kanssa. Ite joudun ottamaan kakkosliikkeeseen asteen pienemmät puntit, että saan vietyä liikkeen puhtaasti.

Jos siulla tulee mieleen jotain hyviä komboja supereihin, niin kerro ihmeessä :)!

Nyt mie juon otan kupin kuumaa, imeskelen kurkkupastilleja ja toivon, että ääni palaa takaisin!

-Tiina

 

Tiina / Fit Fat Mama

6 vastausta artikkeliin “Tehoa treeniin supersarjoilla”

  1. Lepää nyt kunnolla, koska itse kun menin liian vähän flunssalevon jälkeen salille niin olo oli sen jälkeen vielä pahempi :S

    • Ärsyttää vaan niin paljon ku se on vielä JALKA päivä minkä joutus skippaamaan :(. Nyyh.Onneks tein toissapäivänä huvikseen perseelle pari liikettä salilla vaikka ei ollu jalkapäivä. Kait se on pakko levätä. Muutenki tää viikko oli niin tylsä ni ärsyttää kahta kauheemmin 😀 :/

  2. Mun bravuuri super-combo on ehdottomasti pystypunnerrus mutkatangolla ja viparit perään. Ai että muuten polttaa, eikä olkapäät vaadi ton lisäks mulla kun jonku viimeistelevän liikkeen, esim. taljassa, ja sit on jo melkeen krampissa 😀 kanttii testata! 🙂

    • Pystypunnerrusta mutkatangolla en olekaan kokeillut, teen sen yleensä kässäreillä tai smithissä :). Jes! Kiitti paljon esimerkistä, pitää ehottomasti kokeilla! 🙂

    • Kiitti <3! Tuntuu nii ärsyttävältä kun en oo pariin vuoteen ollu kipeenä ja nyt se sit iski :C

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta