SYÖMINEN ILMAN NIPOTUSTA

Ensimmäistä kertaa moneen vuoteen voin todeta: Syön ilman nipotusta ja stressiä. Ja däm kun tuntuu hyvältä!

 

 

Quornkastiketta

Hesburgerin juustoateria ranskalaisilla+pikkuporkkanoilla

Vähähiilarista, vähäsokerista, vähärasvaista vähä sitä ja tota on tullut kokeiltua. Kun töissä kollega kysyi annostani katsoessa karppaanko minä kun annoksessa ei ollut riisiä tai muutakaan, naurahdin ja totesin riisin loppuneen, joten sen takia annos ilman sitä. Silloin tajusin kunnolla, että nyt en noudata mitään ruokavaliota.

Maitotuotteita olen vetänyt joskus ihan hitokseen, rahkaa tyyliin puoli kiloa päivässä ja päälle isot kasat raejuustoa. Kunnes tuli kyllästyminen ja vähensin niitä radikaalisti. Nykyisin syön maitotuotteitakin, mutta huomattavasti huomattavasti pienemmissä määrin. Jos tekee mieli raejuustoa, voin sitä ostaa. En syönyt varmaan puoleen vuoteen yhtään raejuustoa, mutta raskaushimoihin tuli yht’äkkiä mieli kaurapuuro raejuustolla ja maistuipa hyvältä pitkästä aikaa.

Vaihtelun vuoksi kokkailemme silloin tällöin kasvisruokia ja olemme kokeilleet härkistä yms. lihan korviketta, mutta liha on 99%:sti proteiinin lähden jota käytän ruuissa.

Kasviksia syön liian vähän ja herkkuja välillä liikaa. Puoli kiloa päivässä rehuja täyttyy vain harvoin. Olen miettinyt keinoja joilla lisätä helposti kasviksien osuutta ruuissa, ihan babynkin ravitsemuksen takia. Mutta en jaksa ressata siitäkään liikaa.

Perjantai-illan pitsaa. Kuvassa 1 pala, oikeasti söin 3 tai 4.

Lauantai-aamuna munakasta tomaatilla ja puuroa mehukeitolla+marjoilla

Markkinoiden saldoa. Sipsejä, lakuja, viineri, lihoja ja karpalomehua. Kaikkea söin jonkinverran.

Pinaattilettuja omalla reseptillä.

Jätti-isoja paloja kakkua.

Banaanilettua paistettuna vohveliraudalla.

Tortillalasagnea.

Tonnikalasalaattia.

Mustavalkoinen ajatteluni on rentoutunut vihdoin. Jos iskisi yht’äkkinen roiskeläppä tai vanukashimo, voin sitä ostaa kaupasta ilman sen suurempia ou mai kaad ajattelua. Luultavasti kumpikin maistuisi ihan hirveälle, mutta jo ajatuksena antaa itselleen tarvittaessa löysää on puhdistava. Jos tekee mieli herkkua arkena, senkun. Pari vuotta sitten Tiinalle kun tuon olisi sanonut, niin olisin heristänyt sormea itselleni soo soo, älä vaan sorru. Terveellinen ajattelumaailma on terveellä tavalla nyt mukana ruokailussa. Teen sekä oikeita, että vääriä valintoja ja se on just fine.

Miten tarkkaa ruokavaliota sinä noudatat? Onko siellä muita aikaisempia mustavalkoisia ajattelijoita, jotka ovat opetelleet löysäämään otetta?

SEURAA MAMAA FACEBOOKISSA / INSTAGRAMISSA / BLOGLOVINISSA

Tiina / Fit Fat Mama

Bilehile lapsivihaaja muutti elämänsä ja on nykyisin pienen pojan Äiti, isomman pojan Vaimo. Harrastaa kuntosalia ja kärsii kroonisesta herkkuholismista.

10 vastausta artikkeliin “SYÖMINEN ILMAN NIPOTUSTA”

    • Kiitos,mieki tykkään kun voi olla rennommalla asenteella :). Pinaatti on ihanaa,harmi kun meidän miesväki ei oikein perusta siitä,aina välillä yritän ujuttaa sitä ruokiin 😀

  1. Hyvä kirjoitus! On kyllä todella tervettä jokaiselle joskus höllätä! Toki se voi olla vaikeaakin tiukan ruokavalion jälkeen! Itse pudottelin viimeiset raskauskilot fitgatmin fitmamalla. Siinä ruokavalio on sellainen, jota voi periaatteessa jatkaa pitkäänki. Huomaa, kuinka sitö kangistuu niihin kaavoihin. Välillä pitää ihan päättää, että nyt repästää ja tehään jotain ihan ”ei sallittua” ruokaa ja leivotaan vaikka pullaa. 😀

    Mutta raskauden aikana ei kannata tosiaan reissata liikaa. Lisääntyiskö kasvikset, jos tekisit kerran päivässä kulhon salaattia tai keittäsit ruokien yhteyteen pussin pakastekasviksia? Meillä kolmen syöjen perheessä kasviksia kuluu paljon, kun niitä on joka ruualla tarjolla 😊

    [email protected]

    • Joo on vaatinut kyllä iteltänikin tämä höllääminen :). Mie olin joskus FitFarmin Litellä, mutta ei ollut itselle hyvä kun tuntui liian rajoittavalta ja kun kilojakaan ei ollut oikein mitä tiputtaa. Ruuan yhteyteen yritän just hyödyntää pakasteitakin 🙂

  2. Hyvältä kuulostaa 🙂 Paitsi nuo sun salaatit on kyllä aika onnettomia 😀 Itellä on ollu ruokaohjelma sen takia että söisin tarpeeksi kulutukseeni nähden, nykyisin joustan ja herkuttelen 1-2 kertaa viikossa. Huomaa kuitenkin miten paremmin jaksaa kun ei syö niitä herkkuja ja syö sitä oikeaa ruokaa tarpeeksi. Eli mun kohdalla ruokaohjelmasta oli hyötyä..

    • Joo salaatti-salaattia tulee syötyä kyllä harvoin 🙂 :/. Miulla arkena kulutus aktiivisuusrannekkeen mukaan menee aina täyteen johtuen pitkälti työmatkapyöräilystä. Mikäli menisin autolla niin kulutus olisi paljon pienempää kun istumatyökin on

  3. Kauan oon blogiasi lukenu ja nyt ekaa kertaa kommentoin. Pakko sanoa että ihana blogi ja hyvä kun kirjoitat asioista pitkälti just niin kuin ne on! Hyvää varmasti tekee välillä höllätä tuon ruokavalion suhteen! Ainut mikä pisti silmään oli salaatin fetat, joita ei raskaana suositella syömään listeriariskin vuoksi. Toki kukin tekee niin kuin haluaa mutta äkkisestään noi pisti vähän aikaa sitten raskaana olleena silmään. Ihanaa kevättä ja odotusta!

    • Moikka ja kiva että tulit ekaa kertaa kommentoimaan ja kiitos palautteesta <3 🙂
      Joo on kyllä rentouttavaa kun ei natseile. Syön pastoroituja juustoja ihan normaalisti 🙂
      Kivaa kevättä siullekin ja toivottovasti luet jatkossakin (:

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 14
Tykkää jutusta