Super Sunnuntai!

Sunnuntai oli kyllä huikean hyvä päivä! Mukaan mahtui vauvalässytystä, uusiin ihmisiin tutustumista ja helvetin hyvää treeniä.

Aloitettiin Eetun kanssa vauva-uinti. Virallisesti uinti alkoi jo viikko sitten, mutta reissun takia ensimmäinen kerta jäi meillä väliin. Häsäsin etukäteen miten kaikki tulee menemään, mutta käynti oli ultra positiivinen ylläri. Kumpikaan meistä ei Isimiehen kanssa tykkää kekkuloida uikkarit -saati sitten alasti ihmisten ilmoilla, mutta tiedettiin jo etukäteen uinnin olevan Eetulle kivaa tekemistä joten pakotettiin itsemme menemään epämukavuusalueelle. Itse en ole koskaan kylvettänyt Eetua, vaan se on ollut Iskä-poika juttu joten sovimme uintijutunkin olevan enemmän heidän keskinen.

Uinti alkoi alkuleikillä jonka jälkeen ensikertalaisille opetettiin millä eri otteilla vauvaa tullaan käsitteemään vedessä. Kiva kun alkuleikin kultakala laulu jäi soimaan päähän ja eilen koko illan rallattelin sitä kotona. Isimies käsitteli poikaa vedessä paljon luontevammin, itse olin paljon epävarmempi. Harjoittelun jälkeen oli loppuleikki jossa mentiin rinkiä ympäri ja vauvaa heiluteltiin vedessä. Eetu oli mallioppilas ja ihan liekeissä. Uinti kesti 30min joka oli juuri sopiva. Eetu jaksoi reippaasti ja pientä kitinää ilmeni vasta viimeisillä minuuteilla. Minimies simahti täysin vaatteita pukiessa. Tuntui muuten aika kipakalta kävellä takaisin autolle uinnin jälkeen kun pakkasta oli melkein -20. Uinnista saa ottaa kuulemma kuviakin, pitää ensi kerralla ottaa kännykkä altaan lähelle niin näpsäisen muutaman kuvan.

Päiväksi olin sopinu kahvittelut muutaman joensuulaisen treenibloggaajan kanssa. Henna-Riikan kanssa olin jonkun sanasen vaihtanut salilla aikaisemmin, mutta Marika ja Piia olivat uusia tuttavuuksia. Juttu poikkoili treenailusta bling bling kelloihin ja kaikkea niiden väliltä. 1½ tuntia hurahti silmissä ja oli ihana kerrankin puhua treenijutuista. Omasta kaveriporukastani ei kuntosaliharjoitteluun höyrähtäneitä löydy. Paitsi Isimies ja hän saa sitten aina niskaansa reenin läpikäynnit. Tarkoitus oli sopia kahvittelulla yhteistreeneistä, mutta unohettiin koko juttu kun puhuttiin muutenkin niin paljon. Odotan jo etukäteen yhteistreenejä innolla, ihana kun toinen on kattomassa meneekö liikeradat oikein ja saa varmasti extrabuustia tekemiseen kun on tsemppari vieressä. Seuraavaa kertaa odotellessa :).

kuva

Kahvittelun jälkeen kävin tekemässä 35 minuutin pikasalin. Päätin tehdä yksinkertaisia ja tehokkaita liikkeitä koska aikaa oli vähän. Sali ei ollutkaan mikään perusjee ookoo sali, vaan sain rikottua jokaisessa liikkeessä ennätyksen! Jepajee! Sumomavettelua olen tehnyt useasti viime kertoina, mutta päätin kokeilla pitkästä aikaa normaalia mavea. Lämmittelyn jälkeen sain lisättyä joka kierrokselle kiekkoja lisää ja kahvittelusta jäi sellainen motivaatio pääkoppaan jylläämään, että sain kiskottua 8 toistoa 70kg:lla. Monelle lälläripaino, mutta miulle ennätys ja olin ihan liekeissä. Jännä miten 60kg:lla jaksan 12 toiston sarjan suht jeesisti, mutta 10kg lisää niin huhhuh, siinä sai jo ihan hengitellä. Alaselkä on miulla raskauden jäljiltä tosi heikko, mutta siitä se kehittyy pikkuhiljaa. Jatkoin tankopaikalla ja laitoin pehmukkeen tankoon. En pysty kyykkäämään ilman, muuten hartiat menee tosi kipeäksi. Salin pehmukkeessa tarra on jo sen verran kulunut, että ei melkein pysy kiinni. Tietääkö kukaan mistä saisi ostettua irtopehmukkeita? Jokaisen sarjan tein 15 toistolla kun yleensä jaksan vain 12 ja viimeinen sarja meni 40kg:lla. Lällärimeininkiä monelle sekin, mutta kun vertaan siihen, että jossain vaiheessa en jaksanut kyykätä 30kg:lla kuin 12 toistoa hampaat irvessä. Yhtä sarjaa tehdessä olin asettanu tangon harteilleni vinoon ja meinasin lentää nurin, mutta onneksi en pyllähtänyt :D. Olisi sali kaikunut ruminasta ja kiroilusta. On siitä kyykkyhaasteesta jotain hyötyä ollut vaikka sitä en teekään yleensä lisäpainolla. Viimeisenä liikkeenä tein penkkiä. Kyllä, tein rintaa pikatreenillä vaikka viime salipostauksessa kirosin taas jälleen rinnanteon tylsyyttä. Kahvittelulla sain vinkin, että penkin päälle kannattaa laittaa jumppamatto niin siitä ei tunnu tipahtavan niin helposti. Ilman jumppamattoa penkki on kuin öljyllä sivelty, tosi liukas ja tuntuu kuin siitä lentäisi millä hetkellä tahansa. Yritäpä siinä sitten keskittyä. Viimeinen sarja 6 toistoa 30kg:lla. Viimeksi penkkiä tehdessä jaksoin hikiseen puskee tangon 25kg:lla ylös. Pientä kehitystä, mutta kehitystä sekin.

Salilta lähtiessä olin ihan liekeissä. Tältä treenin jälkeen pitää tuntua: onnistuja olo! Ilta jatkoi hyvää suuntaansa kun Eetu nauroi ääneen ensimmäistä kertaa!  Meinasin pillahtaa itkuun pelkästä ilosta :D. Arjen pieniä, suuria iloja. Eetu on myös oppinut päristemään ja jokeltemaan paljon enemmän. Hassun kuuloista.

 Isimies oli master cheffaillut ja illalliseksi oli törkeän hyvää mureketta, uuniperunaa ja tartar-kastiketta. Maistui paremmalta miltä kuvassa näyttää :). Ohnom!

Noin hyvää päivää miulla ei ole ollut pitkään aikaan. Näitä lisää :)!

ps. Mitä mieltä olette blogin uudesta esittelytekstistä?

-Tiina

Tiina / Fit Fat Mama

8 vastausta artikkeliin “Super Sunnuntai!”

  1. Esittelyteksti on hyvä ja naseva! 🙂

    Kiva, että olet saanut uusia kavereita siellä. Mä olen kanssa niin innoissani kun olen saanut itselleni melkein naapurista juoksukaverin, niin hyvä fiilis lähteä aina lenkille.

    Hauska kun kerrot millä painoilla teet ja miten olet tyytymätön niihin ja itse vasta ihan alussa ja vetelen NIIN paljon pienemmillä painoilla 😀 Jostainhan se on lähdettävä?

    • Aattelin muokkailla sitä vähän enemmän oman näköseks ja jos ilmenis että en pelkästään mammailusta ja treenailusta kirjota, kiva et ainaki yks lukija tykkää siitä :).
      Joo oli kiva nähä samanhenkisiä ihmisiä :).Oi että ois ihana päästä lenkkeilemään pitkästä aikaa. Tuo on hyvä että oot saanu juoksukaverin, motivaatio lähteekin on varmasti korkeemmalla kun voi samalla vaihtaa kuulumisia.

      Tärkeintä että siellä salilla käy ja ottaa alussa maltillisesti painojen kanssa ettei riko itteesä. Kehitystä on kiva seurata kun pikkuhiljaa jaksaa nostaa yhä isompia ja isompia puntteja- ja tuntumahan se tärkeintä on :).

  2. Oii, tänne ruudun toiselle puolelle asti välittyi fiilis siun hyvästä päivästä. 🙂 Nuo tuollaset arkiset onnenhetket on kyllä kaikista parhaita! Ite oon yleensä onnellisimmillaan treenin jälkeen, varsinkin jos se on ollu onnistunut. Sitä fiilistä ei korvaa mikään!

    Ja seuraavia blogitreffejä ja yhteistreenejä odotellessa! Ihan huippu kyl päästä yhdessä raudanki ääreen 🙂

    • Hyvä et sain ilmaistua kirjoituksen kautta miun super hyvän fiiliksen :). Niimpä, odotan kyllä innolla et pääsen oppimaan teiltä sali maestroilta 😀 :).

  3. Hienoa edistystä 🙂

    Ja mullakin oli kyllä tosi kivaa, seuraavaa kertaa odotellessa! Ja jos lenkkikaveria kaipaat ni mä oon valmis lähtemään lenkille, ku juoksua harrastan 🙂

    Esittelyteksti on tosi kiva!

    • Teidän seurasta sai motivaatioo salille nii raudatki nousi paremmin :D. Vois joskus lähteekin, miulla on vaan nii huono kunto että hölkyttelen tosi hiljasta vauhtii :D.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta