Soijalesitiini

Kehonkoostumuksessa ilmeni, että miun rasvat on liian alhaiset. Lihaskasvun kannalta se ei ole niin hyvä juttu, joten ruokavalioon piti saada jotenkin fiksusti lisää rasvaa. Rasvan lisääminen ruokavalioon ei tarkoita sitä, että pitäisi vetää voita purkista. Iyh. Salin henkilökunta vinkkas soijalesitiinistä jotka ovat kuulemma pieniä rasvapalleroita. Hmm. Kuulosti vähintään mielenkiintoiselta. Meillä ei kotona soijaa syödä, ”lihaa sen olla pitää” -meidän masterchef aina uhoaa.

Kävin ostamassa Lifestä soijalesitiinipussin ja luulin lesitiinien olevan kuivahyllyssä,mutta sitä säilytetäänkin kylmässä. Life on kyllä kuin aarreaitta, sieltä huvittaisi ostaa aina vaikka mitä.

Tutkin netistä mitä soijalesitiinirae oikeastaan on ja mihin se vaikuttaa:

Kenelle sitä suositellaan syötäväksi?

– Veren rasva-arvojen tasapainottamiseen
– Muistille ja oppimiseen
Suosittelemme
– Sydänterveydestään huolehtiville
– Kasvuikäisille koululaisille ja opiskelijoille
– Kuntoilijoille ja aktiiviurheilijoille
– Senioreille

 

IMG_4564

Mihin sitä käytetään?


Solukalvojen rakenteisiin, hermoston toimintaan ja
rasva-aineenvaihduntaan.
IMG_4565

 

Mistä se on valmistettu?

Soijalesitiini on luontainen, soijapavuista valmistettu ravintoaine.

IMG_4567IMG_4573

No miltä soijalesitiinirakeet maistuu?

Ei oikein miltään. Pikkasen ehkä makeaan vivahtava, pähkinäinen? Mutta ei todellakaan mikään voimakas maultaa. Aamupuuro maistuu paremmalta palleroiden kanssa kuin ilman niitä. Om nam! Aloitin syömään noita hieman epäröiden, koska muutama kaveri sanoi niitten maistuvan pahalta. Noh, onneksi mie tykkäsin -ja tykkään :).

IMG_4572 Paljon soijalesitiinirakeet maksaa? Minkä verran sitä pitää syödä päivässä?

Ostin 500g pussi Lifestä ja se maksoi vähän vajaa 15€. Annostus on 2-3 tlk päivässä eli pussi on hyvin riittoisa.

asiatekstien lähde

IMG_4575Tottakai rasvaa saisi muualtakin kuin soijalesitiinistä, mutta halusin kokeilla näitä. Ja hyvä että ostin, aamupuuroa odotan vieläkin enemmän kuin ennen. Nam nam :).

 

Käytätkö itse jotain lisärasvoja ruokavaliossasi? Jos käytät, mitä?

 

-Tiina

 

 

Tiina / Fit Fat Mama

2 vastausta artikkeliin “Soijalesitiini”

    • Cashewpähkinät on hyvii! Niihin tulee aina himo :D. Avokadon mausta en tykkää, mut kookosöljyy vois joskus kokeilla kun moni kehuu sitä. Kiitos kommentista 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta