RUOKAPÄIVÄKIRJA SUNNUNTAILTA

Sain eilen idean ottaa pitkästä aikaa ruokapäiväkirjaa ylös, joten tässäpä sunnuntain syömiset!

9.15 Aamupala

Smoothie jossa punaviinimarjoja, mustikoita, banaani, 2 palaa pakastepinaattia ja 1 lisäravinnepilleri (sis. spirulinaa&mustikkaa), 1 kauraleipä ja 1 ruisleipä, päällä margariini, juusto ja paprika. Kahvia

13.40 Lounas +välipala kummatkin

Pitsaa, jossa kanaa, vuohenjuustoa(pastoroitua), täysjyväpohja jossa tomaattimurska+barbequesekoitus, anananasta ja juustoa. Salaattia jossa paprikaa+kurkkua sekä mansikka-balsamicoa kastiketta ripsaus.

Oli ihan jäätävä nälkä pitkän ateriavälin takia, joten lounaan lisäksi vetäisin setin jonka piti olla välipala eli Proteiinipudding (ei lisättyä sokeria) ja puolikas nougat patukka.

17.00 Päivällinen

Jauheliha-perunasoselaatikko, babypinaattia, kurkkua, tomaattia.

Siivoilin kaappeja ja löysin pääsiäismunan joka oli sinne unohtunut,  söin sen sitten kahvin kanssa, kellon aikaa en muista.

Iltapala 20.00

Itsetehtyä kiisseliä tehtynä veteen, siihen mansikoita,mustikoita ja punaviinimarjoja+päällä mysliä, ripsaus sokeria (ohjeessa oli 1,5dl, itse laitoin n. 1,5 rkl), ruisleipä päällä margariini, juusto+kurkku.

Eetu meni nukkumaan n. 20.30 jonka jälkeen rupesin kirjoittamaan tätä postausta ja samalla söin fazerin pienen suklaapatukan ja kaapissa odottaa vielä pieni karkkipussi jonka syön kunhan mies lähtee yövuoroon. Mie, salkkarit ja karkkia <3. Mittasin muuten huvikseni tänä aamuna paastoarvon joka oli rajojen sisäpuolella, vaikka söin karkkia n. 22.30 aikaan. No worry siis, mikäli joku ihmettelee miksi herkuttelen vaikka 1 arvo otti kiinni raskauden aikaisessa sokeriseurannassa ja sain raskausajan diabeteksen harteilleni. 

Hyvää, sekä huonoa.

Kivaa maanantaita <3

 

SEURAA MAMAA FACEBOOKISSA / INSTAGRAMISSA / BLOGLOVINISSA

Tiina / Fit Fat Mama

Bilehile lapsivihaaja muutti elämänsä ja on nykyisin pienen pojan Äiti, isomman pojan Vaimo. Harrastaa kuntosalia ja kärsii kroonisesta herkkuholismista.

9 vastausta artikkeliin “RUOKAPÄIVÄKIRJA SUNNUNTAILTA”

  1. [email protected] sanoo:

    Moi!
    Kiitos kivoista postauksista. Raskausajan kuulumiset kiinnostavat erityisesti, koska olen itse samassa ”veneessä”.
    Millainen paastoarvo sinulla oli, kun jäit kiinni dm-seulassa? Jos saan kysyä, miten paino on noussut kaikkiaan tähän asti?
    Mielenkiinnosta kyselen..itsellä nyt 3.raskaus, kahdessa aiemmassa ei ongelmia sokereiden kanssa. Ei nytkään toistaiseksi, mutta sukurasitteen takia olen menossa sokerirasitukseen.
    Hyvää raskausaikaa!
    Postaustoiveena päivä kanssani- postaus 🙂

    Salla

    • Moi Salla, kiitos ja kiva kuulla että oot tykänny :). Raskaudesta mieluusti kirjoitankin, Eetun odotusaikana kun en vieläkä blogannutkaan.
      Paastoarvo oli 5,7 kun saisi olla max 5,5. Sokeriseurantaan jouduin sukurasitteen takia. Paino on noussut maltillisesti, vähemmän itseasiassa kuin Eetun odotuksen aikaan ja silloin miulla oli itseasiassa pienempi lähtöpainokin. Viime neuvolassa painoin vähemmän nyt kuin Eetusta samoilla viikoilla :). Paino raskauden alusta +4,3kg oli edellisessä neuvolassa. Huomenna on itseasiassa neuvola joten saa nähdä toiko Rodoksen reissu lisäkiloja ja kun salilla en ole voinut nyt käydä.

      Kiitos postausideasta, toteutan sen pian :)! Kivaa odotusaikaa siulleki <3.

  2. Heippa! En tiiä kuinka tarkka olet, mutta huomasin, että noissa puddingeissa on aika monessa sakariinia ja syklamaa joka on kiellettyjen listalla siinä listassa. Tuosta kyseisestä en hokannu kaupassa kattoa mut vastaavista katoin kun mietin kehtaanko syyä niitä 🙂

  3. Hyvältä näyttää ja kuulostaa, varsinkin nuo pienet rennot herkuttelut!☺ Oon ihan varma, että stressi on vauvalle pahempaa kuin herkuttelu, itse ainakin yritin rentoutua kunnolla aina iltaisin ja aika usein siihen liittyi herkut.. 🙈

    Onko sulla ollu paljon mielihaluja viime aikoina? Mulla meni raskausaikana ihan kamalat määrät hedelmiä, siis saatoin syödä vaikka 10 mandariinia yhdeltä istumalta 😁

    Onko sulla muuten ollut kummassakaan raskaudessa kotidoppleria käytössä? Itse sain sillä vähän stressitasoja alas, kun sain mielenrauhan, kun kuunteli sydänääniä..☺

    • Joo ite oon just ajatellut noin,että raskaana mieluummin rennosti ruokaillen kuin stressiä kerryttää joka suupalasta :). Mielihalut on tasaantuneet onneksi aika paljon,ennen tuli päivässä varmaa 20 eri välähdystä mitä kaikkee tekee mieli :D. Dopleri on meillä joo,tosin en oo nyt käyttäny hetkeen kub Myyn potkut tuntuu tosi hyvin päivittäin 🙂

  4. Olen itse syntynyt hieman ennenaikaisesti johtuen äitini raskausdiabeteksesta. Siihen aikaan sokeresta ei niin äitiäni varoiteltu. Olen kärsinyt nuoruudessa hormonihöiriöistä ja niihin liittyen myös ortoreksiasta sekä kaikenlaisista vatsaongelmista ja kilpirauhasen ongelmista. Diagnoosina on pcos joka on insuliinihäiriöstä johtuva tila. Aiheutti minulla vuosien tuskaa ja lapsettomuutta. Etsin vuosia syytä ongelmilleni ja olen itse etsinyt apua turhauttavan monelta taholta. Lopulta lääkäri sanoi etten voi itse vaikuttaa tilanteeseeni ja ongelma on syntyinen ja johtuu äitini raskausajan diabeteksesta. Olen ollut sokerittomalla ja gluteenittomilla ruokavaliolla vuosia koska niin voin hyvin. Vuosien yrittämisen jälkeen tulin ihmeenkin kaupalla raskaaksi tosin lääkitysten avulla ja nyt jos koskaan haluan pitää huolta terveydestä ja ruokavaliosta. Sokeri on mulle myrkkyä ja en usko että tekee hyvää kellekään. En myös ymmärrä miten ihmiset saa stressiä siitä että jättää suklaat ja karkit syömättä.. Itse saisin stressiä siitä että aiheuttaisin sokeriarvoillani ongelmia lapselleni. Halusin vain kertoa tarinani koska harvoin ihmiset ajattelevat sokerinsyönnin seurauksia ja nykyään sitä todella pitäisi. Diabetekset ovat tietääkseni lisääntyneet samoin kun liitännäishormoni ongelmat. Sokerin syöminen kun on vielä täysin turhaa eikä mitenkään välttämätöntä, mutta nykyaikana niin monelle hyväksyttävää ja tavallista. Tsemppiä ja terveellistä loppuraskautta!

    • Moi Sokeriton,

      Ohoh aika hurja tarina, en olisi uskonut että noin radikaaleja juttuja voi pahimmillaan raskausdiabeteksesta tulla lapselle :o.

      Olen tottakai mitannut arvoja myös herkuttelun jälkeen (1h kuten ohjeistuksessa sanotaan) ja huomannut, että se pysyy reilustikin arvojen sisäpuolella joten en siis ”huvikseni” tai välinpitämättömyyttäni syö sokeria raskausdiabeteksen aikana. Kiitos kuitenkin herättävästä omasta kokemuksestasi 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 10
Tykkää jutusta