Ruipelo haluaa lihasta!

Ettei blogi muuttuisi vaan Bridezilla-Tiinan kertomuksiksi, halusin kirjoittaa pitkästä aikaa treeneihin ja kroppaan liittyviä juttuja.

Kesän ajan olen käynyt huomattavasti vähemmän salilla mitä normaalisti. Tuntuu kuin lihakset olisi surkastunu pois ja olisin ihan vaan ruipelo Pikku-Tiina. Viime kesänä kävin pallero-masun kanssa 3-kertaa viikossa salilla ja nyt kävin sen 0-3 kertaa. Ööö mikä meni väärin? Toisaaltaan kesän tavoitteena ei ollutkaan saada lisää lihasta, vaan nimenomaan laihtua.

Motivaatiolle tekisi hyvää selkeä tavoite! Nyt kun mahduin hääpukuun tosi hyvin, miun pitää keksiä seuraava tavoite. Tällä hetkellä olen hoikka, enkä niinkään lihaksikas. En halua olla mikään ruikelo, joten salitreenejä pitää ruveta paukuttamaan uudella sykkeellä.

IMG_6319

Tuntuu kuin hapakin olisi surkastunut ja tilalla on pulkannarut. Hittolainen, ainoa lihas joka on ollu ihan kivasti kehittyny. Selkäkin tuntuu kutistuneen, samoin reidet. Reisissä oli nimittäin ennen sellainen selkeä lihaspatti, nyt se on ihan surkastunut.

IMG_6318

Salitreeneihin pitäisi nostaa selkeästi painoja ja lyhentää sarjoja. Lihas vaatii kasvaakseen kunnon ärsykkeen, eikä mitään kitkutusta pienillä painoilla. Shredissä treeni oli nimenomaan rasvanpolttoa + kiinteytystä, lihasta se ei ollenkaan kasvattanut. Pitäisi käydä myös pitkästä aikaa kehonkoostumusmittauksessa ja katsoa missä mennään.

10549600_271726209681297_1216614988_n

Hääpuku vaati kiinteytystä, ei lihasten kasvatusta ja se tavoite onnistui. Seuraava tavoite on yrittää tahkota kroppaan enemmän sitä lihaa. Se vaatii tiukkaa treenii ja enemmän ruokaa. Nyt ruokailut on menny vähän niin ja näin. Tavoitteenani ei kuitenkaan ole enää niin lihaksikas kroppa mitä ennen halusin.On kivaa olla pikku-Tiina. En vaan halua olla liian luikku Tiina varustettuna vatsan nahkarepulla. Se ei nimittäin ole vieläkään lähteny mihinkään! Sitä päivää odotellessa. Lihas ei kuitenkaan kasva räjähdysmäisesti ”liian” isoksi ja kun olen itse tälläinen kirppu, patti ei todellakaan kasva liian helpolla.

Katsotaan mitä treenit tuo tullessaan. Toivottovasti saan pian potkittua itseni taas kunnon treeni-muudille.

Mikä on itselläsi salitreenin tavoitteena? Selkeä lihasten kasvatus, laihdutus, kestävyys vai joku muu?

-Tiina

 

Tiina / Fit Fat Mama

12 vastausta artikkeliin “Ruipelo haluaa lihasta!”

  1. Mullaki jääny saleilu nyt kesällä. ollut jotenki tuskasen kuuma ja hiki valunu ilman reeniäkin :`D Sen sijaan tullu paljo lenkkeiltyä ja pyöräiltyä, eli liikuttua kuitenki joka päivä. vois kuitenki itekki vähä skarpata 🙂

    • Liikunta on aina jees, ei sen aina tarviikkaan olla pelkkää salia :). Vaihtelu virkistää! Toivottovasti saisin potkastuu itteeni pian persiille ja alotettuu taas sen 3krt/viikossa

  2. Täällä tavoitteena painon pudotus, uudet ruokailutottumukset pienin askelin ja juoksu kunnon parantaminen. Salilla käyn jatkossa 2xvko ja meinasin, että jos ostaisi kahvakuulan kotiin ja tekisi lenkin päälle sillä. Kahden lapsen kanssa kun ei voi oikeen koko aikaa olla ite poissa, siksi tuo salia 2xvko ja juoksut päälle.

    Paljon olisi edessä, hitain askelin ne pysyvät muutokset ja tulokset varmaan tulee 🙂

    Tsemppiä lihasmassan kasvatukseen!

    • Kiva kuulla siusta pitkästä aikaa :)! 2 kertaa viikossa salilla kehittää jo hyvin perustasolla kun tekee koko kropan ohjelmalla, ainakin kun treenit tekee kunnolla :)!
      Hyviä tavotteita siulla, tsemppiä sinnekin!

    • JUu koko kropan ohjelma onkin juuri tuon vuoksi, että käyn 2xvko. Paljon liikkeitä missä tulee monta lihasta kerralla ja hiki lentää.

      Kahvakuulan kotiutan kaupasta kyllä joku päivä.

      Kirjoittele joskus ruokajuttuja taas, kiinnostaisi tietää mitä syöt päivien aikana, ateriaväli eli siis klo x mitä jne. Jos sais vinkkejä 🙂

    • Siinä rehellinen ruokapäivä kirja oli viikon ajalta ruokia mitä söin :). Pitänee tehä, kunhan saan taas tehnyy itelleni ryhtiliikkeen, nyt ruokailu on ollu iha sekoiluu 😀 :/.

  3. Moi! Tämä kommentti menee nyt täysin ohi aiheen mutta aloin seuraamaan blogiasi kun Google kertoi sinun kokeileen hairbell -tuotteita. Olisinkin siis kiinnostunut että oletko huomannut siitä olevan hyötyä vai oletko jättänyt käyttämättä? Mielenkiinnolla olen myös seurannut liikunta aiheisia postauksia, kiitos kaikista vinkeistä!

    • Moi! Kiva kun löysit blogiini :)! Pitääkin ottaa jälkeen kuva hiulsista,mitään isoa muutosta näissä ei mielestäni ole.. teen ensi viikolla postauksen :)!

  4. Jaan ”tuskasi” ruipelona olemisesta :’D Sain nostettua painoa 5 kiloa vuoden sisään (vasta kevätpuolella aloin kunnolla bulkkaamaan) ja nyt kesätöissä oon menettänyt kaikki saamani kilot :’D Ei sillä et en ois ollut ruipelo niitten 5 lisäkilon kanssa kans, mut vähän harmittaa ku kovan työn jäljet suli pois!

    Mäkin tykkään olla pikku-Pia, koska oon aina ollut, mutta lihasta haluan lisää 🙂 Kesätöiden loputtua alkaa taas bulkki ja 4-jakoinen saliohjelma 🙂

    • Miulla kilomääräsesti ei oo paljoo tapahtunu muutoksia,mut ero näyttää ainaki omaan silmään suurelta :/. Pitää keksii seuraava big thing joka antais motivaatioo 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta