Nopea jumppa ilman välineitä

Blogi oli muutaman päivän hiljaisena, koska miulla oli lauantaina POLTTARIT! Hihi. Oli kyllä ihan parasta ikinä. Teen niistä postausta, kunhan joskus saan kuvia käsiini. Facebookissa tykkääjät tiesivät tästä jo eilen, joten jos haluat jatkossa nähdä pikapäivityksiä ja kuvia, niin klikkaa ittes tykkääjäksi Täältä.  Olo on vieläkin aika tööt, mutta ehkä se tästä pikkuhiljaa.

Polttarijuttuja myöhemmin, nyt pitkästä aikaa kotijumppajuttua. Keksin tälläisen pikajumpan jonka voi suorittaa lähes missä vain ja milloin vain, ilman välineitä.

Tee jumppa kiertoharjoitteluna, eli yhtä liikettä yksi sarja jonka jälkeen siirryt toiseen liikkeeseen. Tee kolme-neljä kierrosta.

Pomput

IMG_5668

IMG_5670

Mene kyykkyasentoon ja laita jalat joko leveään tai kapeaan asentoon. Riippuen siitä haluatko liikkeen käyvän enemmän takareisiin/peppuun vai etureisiin. Leveä asento käy enemmän takapuoli osastoon ja kapea etureisiin. Ponnista voimakkaasti ylös ja kun palaat alas, pomppaa samantein uudestaan ylös. Tee 12 hyppyä jonka jälkeen siirryt suoraan toiseen liikkeeseen

Punnerrus

IMG_5671

Voit tehdä punnerruksen kuntotasostasi riippuen joko polvet maassa tai jalat suorana. Älä anna selän mennä notkolle toiston aikana ja pidä keskivartalo tiukkana. Tee 10 toistoa.

Supermies

IMG_5673 IMG_5674

Mene makaamaan vatsallesi maahan. Ojenna kädet ja jalat yhtä aikaa ylöspäin ja pidä hetki. Liike vaikuttaa enimmäkseen selän lihaksiin. Tee 12 toistoa.

Vatsarutistus

IMG_5676

Laita polvet koukkuun ja kädet niskan taakse. Nosta ylävartaloa sen verran, että lapaluut irtoavat maasta. Jos haluat liikkeestä tehokkaamman, tuo polvia kohti rintaan noston aikana. Tee 12 toistoa.

Potkut

IMG_5679

Viimeisenä liikkeenä nostetaan sykettä potkimalla itseään pepulle. Tee 100 potkua.Kuulostaa isolta määrältä, mutta se on nopeasti tehty kun pidät liikkeen nopeana ja aktiivisena. Pyri tekemään kaikki putkeen. Jos et jaksa, tee potkut vaikka 20kpl sarjoissa.

 

Kun olet tehnyt jokaista liikettä yhden sarjan, huilaa hetki ja tee uusi kierros.

Aikaisemmat kotijumppa postaukset löydät kotijumppa-tagin alta.

Eikun jumppaamaan ja hyvää viikon alkua lukijoille :)!

 

-Tiina

Tiina / Fit Fat Mama

Bilehile lapsivihaaja muutti elämänsä ja on nykyisin pienen pojan Äiti, isomman pojan Vaimo. Harrastaa kuntosalia ja kärsii kroonisesta herkkuholismista.

4 vastausta artikkeliin “Nopea jumppa ilman välineitä”

  1. Mä olen niin kade! Musta ei ole kotijumppailemaan vaan millään 🙁
    Sä olet niin tiukassa kunnossa kyllä, kaunis morsian susta tulee!

    • Koklaat vaikka joskus muksujen päikkäri aikaan laittaa hyvän musiikin tai telkkariohjelman pyörimään ja laitat jumpaten :).
      Kiitti Janica <3. Olo on nyt kaikkea muuta kuin tiukka kun viikonlopun pöhötys vieläkin päällä :D. Ehkä se tästä joskus lähtee :).

    • Isompi ei enää nuku päikkäreitä, tuskasta äidille 😉 Joskus lenkin päälle jaksan gymstickillä tehdä lihaskuntoa, aina en tosiaankaan. Peruslaiska 🙁

    • Höpöhöpö mikään peruslaiska, jos kerran lenkillä käyt :). Hyvä että vieläki lenkkeilet =).
      Mieki oon jopa pikkasen tormistautunu lenkille lähtöön, vihdoinki :D.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta