MILTÄ NÄYTÄN 2KK SYNNYTYKSEN JÄLKEEN?

Synnytyksestä ja raskaudesta on nyt 2-kuukautta. Kirjoitan tällä viikolla neidin kuulumiset, mutta nyt puhutaan Mamasta. Miltä näytän 2kk synnytyksen jälkeen?

No tuolta.

Sanoisin, että ainoastaan keskivartalosta ja kyljistä huomaa, että olen vasta synnyttänyt. Jos housut vetäisee ylös, silleen ei edes huomaa pehmyyttä.

Niinkuin kerroin syön ihan päin persettä postauksessa, ruokailutottumukseni ovat aika hunningolla. Pitäisi saada jostain motivaatio ja halu tarkentaa syömisiä. Herkut on vaan niin hyviä! Vaikka olo niiden jälkeen on entistä väsyneempi mikä ei auta sitä yleistä hyvää oloa.

Vaatekoko on nyt S ja joissakin M. Olisi kiva kun mahtuisi useimpiin omiin vaatteisiin niin, että ne näyttäisivät ja tuntuisivat miellyttäviltä päällä. No, mutta ainakin säästyy rahaa kun ei huvita shoppailla itselle niin paljon vaatteita. Viime viikonloppuna kävin NOSH-kutsuilla josta en tilannut itselle mitään.

Oman jaksamisen kannalta haluan lisätä kävelylenkkien määrää. Pari päivää sitten oli niin ihana tsippailla; pimeä, kylmä syysilma ja vaan käveli etiäpäin. Miinakin oli kiltisti rattaissa koko sen ajan, häsässä varmaan 4 kertaa kurkin vaunuihin että miksi ei kuulu mitään. Sitä edeltävä kävely oli yksin koiran kanssa, ihanan rentouttavaa kyllä, mutta kotiintulo ei niinkään: vastassa oli mies ja 4v kuulosuojaimet korvilla. Miina oli huutanut melkein koko 3omin lenkin ajan…syötin hänet kuitenkin ennen lähtöä. Mies kokeili myös pulloa, mutta ei onnistunut taaskaan…ei auttanu kuin hypsytellä sitten. Kiitos muuten paljon kaikille kommenteista vauva ei syö tuttipulloa eikä tuttia postaukseen <3!

Treenannut en ole vielä muuta kuin kävelyä ja hyötyliikuntaa. Leikkipuistossa tein askelnousua hiekkalaatikolle ja jo siitä meni hanuri kipeäksi, semisti rapakunnossa haha! Lähistöllä on myös korkea mäki jota edestakaisin olen pari kertaa mennyt. Jälkitarkastus oli siis pari viikkoa sitten, jossa ilmeni, että syvät vatsat on hyvässä kunnossa, mutta lantionpohja kaipaa harjoitusta. Mitään kovia treenejä, pomppuja tai muuta en siis vielä voi tehdä. Yksi päivä miulla huvitti hirveästi heilutella jo käsipainoja, mutta sitten vauva juuri heräsi ja ajatus tietenkin jäi vain ajatukseksi.

Viikon päästä alkaa Kuntouta keskivartalosi- verkkokurssi jee josta kirjoitin viikko sitten! Muistattehan, että lukijoille on vielä alennus voimassa. Miun piti aloittaa myös kansalaisopiston kautta mammapilates kurssi, johon olisi vauvan saanut ottaa mukaan, mutta kurssi peruttiin vähäisen osallistujamäärän takia mööh.

Treenasitko itse jo 2-kuukautta synnytyksen jälkeen?

SEURAA MAMAA FACEBOOKISSA / INSTAGRAMISSA / BLOGLOVINISSA

 

Tiina / Fit Fat Mama

6 vastausta artikkeliin “MILTÄ NÄYTÄN 2KK SYNNYTYKSEN JÄLKEEN?”

  1. Moikka! Minä aloitin varoen juoksun 5 viikkoa sektion jälkeen, koska mitään kipua ei ollut ja olin toipunut hyvin. Kuntohan ei raskauden jälkeen ollut mainio, mutta peruskunto oli hyvä ja kolmen viikon jälkeen juoksin jo 5km 🙂 Hyvää alkanutta viikkoa!

    • Ohoh sie oot sitten palautunu nopeesti 🙂 Miulla on aerobinen ja myös lihaskunto heikentyny niiin paljon, tein askelnousuja hiekkalaatikolle ja jo siitä meni hanuri kipeäksi :D. Kivaa viikonloppua 🙂

  2. Aloitin ekan synnytyksen jälkeen jo pian kovan treenin, kun tuntui hyvältä. Jälkitarkastuksessa näytettiin myös vihreätä valoa treenille. Pian tulin taas raskaaksi ja nyt synnytyksestä 6kk, enkä voi tehdä juuri mitään ilman pissaa housuissa 🙁 Fyssarille olen menossa, että voisin joskus vielä juosta ja treenata kunnolla. Epäilen myös aiheuttaneeni laskeuman itselleni.. Suosittelen todellakin siis olemaan maltillinen, vaikka kuinka treeni tuntuisi itsestä hyvältä!

    • Joo mie luulen, että aiheutin itsekin hallaa esikoisen synnytyksen jälkeen itselleni kun aloitin niin aikaisin treenaamaan…sen takia nyt rauhallisemmin 🙂

  3. Mulla on nyt synnytyksestä 3 kk ja muutamilla kävelylenkeillä kerkesin jo hölkkäillä lyhyitä pätkiä. Kävin kuitenkin keskivartaloasioihin erikoistuneen pt:n luona ultraamassa erkauman ja yleensäkin keskivartalon kunnon. Vaikka erkaumaa ei paljon enää ollutkaan, oli keskivartalo vielä niin hiekossa kunnossa ettei kovempiin treeneihin ole vielä paluuta. Suosittelen kyllä käymään asiantuntijan luona tsekkaamassa keskivartalon ja lantionpohjan kunnon. Mulle lääkäri antoi jälkitarkastuksessa luvan liikkua normaalisti jo 1,5 kk sitten.

    Mari/ http://kanssakulkijatkulkee.blogspot.fi/?m=1

    • Joo tuo jälkitarkastus ei välttämättä kerro kaikkea… aloitan onneksi ensi maanantaina verkkokurssin jolla kuntoutetaan lantionpohjaa 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 18
Tykkää jutusta