Kotijumppa Vauvan kanssa tai ilman

Pitkästä aikaa kotijumppailua. Tai no kotitreenihän se oikeastaan on. Jumpasta tulee mieleen miljoonat toistot ja hyppelyt, omissa rustailuissa tehdään yleensä 3×12 tai 3×15 sarjoja. No enivei, liikuntaa kotona. Kotijumppa tunnisteen alta löydät muut tekemäni kotijumppailut.

Kaikki liikkeet voit tehdä joko vauvan kanssa tai ilman. Jos olet beibitön, niin ota mukaan haluamasi painot. Käsipainoja jos ei löydy, niin täytä vaikka vesipullo. Pääasia että joku lisäpaino on mukana. Osa liikkeistä tehdään tosin pelkästään oman kropan painoa käyttäen.

Tee kaikkia liikkeitä kolme kertaa 12-15 toistoa. Lankussa maksimi.
Tässä ensin videoklippi jossa näkyy jokainen liike. Toistoja videolla teen vain muutaman.
Treenin suunnittelin ja tein jo viime viikolla. En katsonut aikaa, mutta arvioisin että n. 20 minuuttia menee tehdessä.

Peppu/takareidet: Yhden jalan SJMV
Itselläni on tosi huono tasapaino ja sen kyllä huomaa kun välillä huojuttaa.
Tämä liike tehoaa hyvin pakaroihin ja ihan killeri liike isoilla painoilla.
Kummallekin jalalle siis 3 x12-15 toistoa.

Alaselkä/takareidet: Hyvää huomenta
Itselläni on raskauden jäljiltä alaselkä tosi heikossa hapessa ja menee nopeasti kipeäksi.
Kolme sarjaa tätä ja seuraavana päivänä selässä tuntui.

Olkapäät: Pystypunnerrus
Tämä ei Eetun painolla oikein tunnu miltään, mutta minimies tykkää tuosta.
Älä tee liikettä jos vauvan niska ei ole vielä tarpeeksi jäntevä. Vaikka Eetu on kannattanut jo pitkään päätä todella hyvin, en itse tehnyt sarjaa kolmea kertaa.

Rinta: Punnerrus
Vauva tykkää kun saa olla kasvokkain ja itse muiskautan aina pusun Eetulle alhaalla. Punnerruksen voit tehdä oman kuntotasosi mukaan joko jalkaterät maassa, polvet maassa  tai miesten tyylillä.
Itse teen vauvan kanssa punnerrukset polvet maassa, etten vahingossakaan romahda vauvan päälle jos kunto loppuu kesken miesten punnerruksia tehdessä.

kuva

Vatsa: Lankku 
Tee maksimi pito. Itsellä se on tällä hetkellä minuutti. Lopussa tein jaloilla joustoja, sen takia hytkyttelen tuossa. Itselläni selkä ei ollut riittävän suorassa linjassa, ylhäällä olevassa kuvassa selkä on oikealla tavalla.

– Tiina jumppapirkko& Eetu jumppaerkki

Tiina / Fit Fat Mama

Bilehile lapsivihaaja muutti elämänsä ja on nykyisin pienen pojan Äiti, isomman pojan Vaimo. Harrastaa kuntosalia ja kärsii kroonisesta herkkuholismista.

10 vastausta artikkeliin “Kotijumppa Vauvan kanssa tai ilman”

  1. Kiva, kun oot jaksanu tehdä oikeen videonkin tästä. 🙂 Nyt vaan pitäs saada ittee niskasta kiinni ja alottaa treenaus vauvankin kanssa 😀 Meinasin uskaltautua maanantaina vauvajumppaankin 😀

  2. Kiitos kivasta videosta ja ennenkaikkea blogista. Nyt pitää ruveta pikku neidin kans harjoittelemaan tuota jumppailua. Maaliskuussa mekin ollaan menossa vauvajumppaan jänskää.. 🙂 T. Maikki

  3. Kiitos, tämä on mahtava! Innoitat ja autat muita tällaisilla hurjasti! Lisää vaan jos jaksat ja viitsit! 🙂 ihanaa viikonloppua!

    • Lisää tulee varmasti, minimies tykkää ja mie saan samalla pientä reenii. Kiitos paljon kommentista ja hyvää viikonloppuu sinnekin <3

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta