KOTIJUMPPA: Tehokas puntti-hölkkäjumppa!

Tästä lähtien ajattelin otsikoida kotijumpat laittamalla etuliikkeen KOTIJUMPPA, niin aiheesta kiinnostuneet bongaavat ne helpoiten. Aikaisemmat kotitreeni/jumpat löytyy tunnisteen ”kotijumppa” alta.

Kun kesällä hikoilin 30-päivän ajan Shredin tahtiin, en ole sen jälkeen pahemmin kotitreenaillut. Tuli yliannostus. Kunnes viime viikolla nappasin puntit kätösiin ja aloin heilumaan. Tein jumpan Eetun hereillä olon aikana, joten halusin keksiä treenin jossa kaikki liikkeet tehdään seisaallaan. Meillä oli pikkumiehen kanssa hullun hauskaa kun mie heiluttelin puntteja, laskin toistoja äänenpainoa vaihdellen ”ykkSI KakkSIIII KOLmee” ja juoksin poikaa karkuun, samalla kun treenasin. Hittolainen kun en saanut sitä napattua videolle, oli nimittäin näky :D. Kuvat ja videon otin nimittäin jälkikäteen kun sain Tuomaksen nakitettua kuvaajan rooliin. Mutta pitää joku toinen kerta pyytää häntä kuvaamaan silloin kun vedän treenin Eetun hereillä oloaikaan, se meininki oli nimittäin niin hassua.

Eli kaikki liikkeet tehdään seisaallaan. Liikkeissä sekä yläkroppa että alakroppa tekee yhtäaikaa töitä. Hölkkäät ja teet käsillä lihaskuntoliikkeitä. Potki itseäsi hölkätessä peppuun asti, ei mitään pientä jalkojen nostelua! Ota pienet painot, koska toistoja tehdään paaaljon. Vähän vaihtelua perus 10-15 toiston treenisarjoille. Jos et omista käsipainoja, voit täyttää vaikka kaksi 1,5l limpparipulloa.

Hölkkä + vasarakäännöt

IMG_6905

IMG_6904

3 x 30-toistoa. Käsipaino on kädessä pystysuunnassa, vedä kädet alhaalta ylös ja pidä kyynärpäät kyljissä kiinni.

Hölkkä + Viparit sivulle

IMG_6908IMG_6907

3 x 20 toistoa. Hölkyttele jaloilla, nosta kädet suorassa linjassa sivulle ja laske alas. Älä laske käsiä ihan alas saakka, vaan jätä liike hieman vajaaksi niin jännitys säilyy koko liikkeen ajan.

Hölkkä + kulmasoutu

IMG_6910IMG_6909 3 x 20-toistoa. Hölkkää jaloilla, etukumarassa asennossa ja vedä lapoja taaksepäin. Rutista kunnolla lavat yhteen!

Hölkkä + Vipariyhdistelmä

IMG_6911

IMG_6912

Edelleen hölkkäät jaloilla. Tee ensin sarja niin, että nostat kummatkin kädet suorana eteenpäin : 15-toistoa ja heti perään 1 käsi kerrallaan 15-toistoa. Näitä settejä kolme.

Hölkkä + Hauiskääntö

IMG_6914 IMG_6913

3 x 20-toistoa. Vasarakääntöjä vastaava liike, mutta pidä puntteja vaakasuunnassa, eli tee normaali hauiskääntö.

Kuvat piti lavastaa, koska oikeasti pomppiessa kuvat näytti tältä:

IMG_6903😀

 

Sitten vielä video jossa näytän liikkeet:

 

Seuraavana päivänä oli haaperit ja pohkeet kipeänä kaikista käsien vääntelyistä ja pomppimisista. Kivaa jumppailua jonka pystyin tekemään myös Eetun hereillä olo aikaan :)!

SEURAA MAMAA Facebookissa / Bloglovinissa / Blogilistalla / Instagramissa

 

Tiina / Fit Fat Mama

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta