Kolmen liikkeen Olkapäätreeni!

Salitreeni on tullut osaksi arkeani, ja koen siitä kirjoittamisenkin nykyisin tottakai paljon mielekkäämmäksi. Jatkoa siis edelliseen salitreenipostaukseen! Viimeksi kirjoittelin 3 liikkeen tehokkaasta pepputreenistä, nyt on luvassa olkapäät. Olkapäät on sellainen lihasryhmä jota treenasin aikoinaan liikaa, liian isoilla painoilla ja lopputulema oli auts ja voi. Sain aikaan ilmeisesti jonkun venähdyksen, koska kädet oli todella pitkään kipeät. En pystynyt treenaamaan mitään missä kohdistui painetta olkapäille. Onneksi vaiva meni ohi ja opin virheestäni. Ei enää liian isoilla painoilla ja liian huonoilla liikeradoilla

Lämmittelen ensin pari settiä pienillä pienillä punteilla eri vipareilla ja vedoilla.

 

Pystypunnerrus 3 x 12-15

pystypunnerrus

12346120_499278793576390_621360522_n

Teen yleensä pystypunnerruksen penkillä istuen, etten lähde falskaamaan kropalla liikerataa, vaan liike pysyy oikeasti lihaksessa jota treenataan. Pystypunnerruksen teen vaihdellen joko tangolla tai punteilla. Kyynärpäät kylkeen kiinni ja työntö nopeasti ylös, rauhallisempi alas lasku. Tangon/käsipainot tulee laskea vähintään korvien kohdalle, ei liian alas ettei tuntuma olkapäistä katoa. Kuvassa näyttää olevan kädet ehkä liiankin alhaalla.

Vipunostot sivulle 3 x 10

12331938_1526588181001526_1150774299_n

Käsipainoista kiinni ja vie kädet suorana sivuille. Tässä liikkeessä ei kannata repiä liian isoilla painoilla ettei paikat mene rikki.

Takaolkapäät maaten 3 x 8-10

12331671_162075117481217_1882590963_n

12331555_1702773136601723_162789443_n

Kallista penkkiä ja mene makaamaan mahallesi. Roikuta käsiä maassa ja nosta sivulle. Liike tuntuu takaolkapäissä. Tässä myöskään mieluummin pienen pienet painot kuin liian isot joilla repii vajaasti. Takaolkapäitä en aikaisemmin treenannut säännöllisesti, mutta se on kuitenkin selän puolelta tärkeä rakennusväline joten olen yrittänyt tormistautua siinä asiassa :).

12331867_1055655664465006_1780478181_n

Tänään kävin veivaamassa pyllyä salilla ja huomenna teen vissiinkin olkapäitä tällä miniohjelmalla josta nyt kirjoittelen. Kivaa viikon jatkoa, kohtahan on jo Joulu <3

Salitreenipostaukset on nyt, ja aina valitettavasti kännykkälaatua koska salille en järkkäriä uskalla roudata.

SEURAA MAMAA Facebookissa / Bloglovinissa / Instagramissa

 

Tiina / Fit Fat Mama

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta