Kehonkoostumusmittaus: Omat tulokseni!

Sain yhteistyön kautta Tanita kehonkoostumusvaa’an josta kerroinkin teille aikaisemmin. Käyn mittauksissa säännöllisin väliajoin, nyt kuitenkin edellisestä kerrasta oli vierähtänyt liiankin pitkä tovi. En uskaltanut mennä, ajattelin jotenkin tulosten olevan niin susipaskoja että vaan ärsyyntyisin. Aikaisemmat kehonkoostumusmittaukseni olen tehnyt kuntosalilla, Inbody-laitteella. Kahden eri laitteen tulokset eivät siis ole täysin vertailukelpoisia keskenään, eivät mikään absoluuttinen totuus, mutta suuntaa antavia. Ainiin ja pituutta (pätkyyttä) miulla on 157cm.

Kuva ja tulokset otettu 30.11.

 

IMG_7317

 

 

 

Paino

IMG_7412

Rasvaprosentti

IMG_7411

Keskivartalon lihavuustaso

IMG_7416

Veden määrä elimistössä

IMG_7417

 

Menin vaa’lle alusvaatteisillani ja tyhjällä mahalla. Niinkuin aiemmin kirjoitin, tulokset eivät ole kiveen kirjoitettuja totuuksia, mutta suuntaa antavia. Rasvaprosenttia ainakin ihmettelin…en voi uskoa, että se olisi oikeasti noin matala. Jos on, niin miksi miulla on silti vielä jenkkakahvat :D? Aamukroppa on aina kuivin ja näyttää parhaalta, voi kumpa joku päivä illallakin vatsa olisi litteä eikä sellainen kumpu. Edellisen kerran kävin kehonkoostumusmittauksessa maaliskuussa, silloin synnytyksestä oli kulunut 6kk. Tässä postauksessa enemmän siitä, mutta laitan vielä loppuun ennen-jälkeen kuvat. Ennen kuva otettu maaliskuussa 2014 ja jälkeen marraskuu 2014.

Ennen

6kk

 

Jälkeen

IMG_7317

 

Eniten muutosta on tullut selkeesti keskivartaloon. Ja tatuointi ilmestynyt toiseen käteen, hehe. Miulla on ollut salitreenin kanssa nyt hieman kuoppainen suhde kesästä asti. Välillä käyn 3 kertaa viikossa ja välillä nolla. Nyt kun katson näitä kuvia, niin se on myös potku persauksille. Däm girl! Jos kerran olet saanut itsesi suht jeesiin kuntoon, niin älä anna itsesi löpsähtää!

Viime viikolla en käynyt nimittäin kertaakaan puntilla. Keskiviikkona tajusin, etten ollut käynyt kertaakaan joten ajattelin pitkästä aikaa pitää tauko viikon salista. Painotin enemmän aerobiseen ja kävin lenkillä useamman kerran. Tänään kunhan Tuomas tulee töistä, potkin itseni salilla vaikka pää kainalossa prkl! Kesällä kaikki pienetkin lihakset rupsahti ja nyt kun olkapäihin on vihdoinkin tarttunu edes vähän lihaa, en todellakaan halua menettää niitä enää. Yleensä muuten monet manaa maanantaipäivän huis hiiteen, mutta mie olen alkanut tykkäämään maanantaista. Silloin olen yleensä tehokkaimmillani. Tänään järkkäilin Eetun vaatteita vol.miljoona, siivosin, tein ruokaa, tämän postauksen ja kohta tilaan joululahjoja. En tajua miten joka kerta niiden kanssa tulee hirveä häsä ja hoppu!

Jatkossa muuten en tee enää blogin kuukausi katsausta, nyt kun täällä Kaksplussalla näkyy tuosta sivupalkistakin helposti kuukauden aikana olleet postaukset :). Kuukauden katsotuimmat postaukset voisin kuitenkin jossain välissä mainita. Teempä sen itseasiassa nyt: Pitkään imettäminen -HYIMIKROMUNAKAS -Aamupala rakkaus ja Oman vauvan kakka ei haise ja muita valheita keräsivät paljon keskustelua ja lukukertoja.

Oho nyt juttu hieman karkasi kehonkoostumusmittauksesta kakkavaippoihin ja mikromunakkaisiin, mutta :D. Hyvää viikon alkua lukijoille ja kiitos kun olette aktivoituneet kommenttiboksin puolella! Kivaa kun ei tarvitse hölistä yksinään!

Oletko käynyt itse tehnyt kehonkoostumusmittausta? Tanitalla, inbodyllä vai jollain muulla masiinalla?

 

SEURAA MAMAA Facebookissa / Bloglovinissa / Blogilistalla / Instagramissa

 

Tiina / Fit Fat Mama

10 vastausta artikkeliin “Kehonkoostumusmittaus: Omat tulokseni!”

  1. Näät ehlä kehosi vielä niinkuin se alkuvuodesta oli, nimitin jenkkija sinulla ei ole nimeksikään ja vatsakin tosi pieni! Joskus on vaikea hahmottaa omaa muuttuvaa kehoa ja vaikka olisi kuinka tehnyt treeniä ja oikeasti se näkyy ulospäin niin itse ei sitä heti nää.. Sitten on kehässä että treenaa ja treenaa ja on vaan tyytymättömämpi kun ei muka tuloksia tule! Pitää mennä nautinnon kautta ja arvostaa omaa kehoaan keskittymättä siihen kuitenkaan liikaa;) olet mahtavassa kunnossa mielestäni!

    • Kiitos, olipa tosi ihana kommentti! 🙂
      Totta, että ehkä omalle kropalle sokaistuu jotenkin kun sen näkee koko ajan.

  2. Oot kyllä tosi hyvässä kunnossa! Kateeksi käy. Mutta kyllähän sinä teetkin töitä kunnon/kropan eteen 🙂

    Kävin kerran työpaikalla kehonkoostumusmittauksessa. Muistaakseni oli sellainen missä pidettiin laitteesta kiinni kädet suorina. Testaaja hämmästyi korkeaa rasvaprosenttia ja mutisi itsekseen ”ehkä mustat vaatteet hämää”. Sen jälkeen en oo mittauksissa käynyt 😀

    • Kiitti Johanna :). Kyl mie teen töitä, mutta miulla on vissiin sillä lailla myös hyvät geenit kun en liho hirmu herkästi :). Paitsi kylkiin kasaantuu tosi nopeesti, mutta vaakalukema ei heilu hirmu herkästi.

      Ai kauhee! On ollu kyl törkee testaaja. Mie muistan ikuisesti kun kävin joskus ammattikoulun aikaan mittauksessa. Mittaajana oli joku 70vee kuiva käntty ja hän rupesi valittamaan kun miulla oli rasvat koholla. Sillon en kyllä liikkunu enkä todellakaa syöny hyvin, mutta en mikään lihavakaan ollut.

  3. Mä kävin Virossa tutkimuksissa ja sain myös tulokset, 20 rarsvaprosentti ja 75,6 lihasmassa prosentti. Siis yllättävän hyviä vaikka en treena yhtään. Käyn vain silloin tällöin juoksulenkillä ja painoa on 54,5kg 166cm. Että ihmeellista 🙂

    Uskon kyllä sun rasvaprosentti, koska sulla on jo kunnon lihakset näkyvissä, erityisesti yläkropassa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta