JUMPPA ÄIDEILLE: HIEKKALAATIKKOJUMPPA

Jumppaa Äideille ykkösosassa näytin teille miten voit jumppailla kiikkua hyödyntäen, nyt on vuorossa mammapaikkojen ”aatelia” eli hiekkalaatikko. Pelkkä hiekkalaatikolla töröttäminen tuntuu pidemmän päälle tylsältä, mutta sitten tajusin: miksi en tekisi jotain reeniä samalla?

 

Pomppu

3 x 15 toistoa

TP5D4257

TP5D4258

 

Hyppää hiekkalaatikon reunalle mahdollisimman nopeasti tasajaloin. Varo kuitenkin ettet lennä turvallesi, muuten on kanssamammoilla katsomista haha!

 

1 jalan kyykky + työntö

3 x 15 toistoa

TP5D4261

TP5D4266

Laita toinen jalka hiekkalaatikon reunalle ja vie toinen jalka taakse. Kyykkää ja kun nouset ylös, potkaise kyykyssä ollut jalka voimakkaasti eteen pitäen jalan koukussa. Kyykätessä pidä huolta ettei polvi ylitä varvaslinjaa.

Punnerrus

3 x 8-10

TP5D4312

TP5D4316

Aseta kädet melko leveälle hiekkalaatikon reunalle. Punnerra alas, pidä niska pitkänä ja selkä suorana. Voit helpottaa liikettä laittamalla polvet maahan. Tämä on miesten tyyliin ainakin itselleni tosi rankka liike ja jaksoin just ja just 8 punnerrusta.

 

Sivuvatsat

3 x 10

TP5D4321

Pidä sama asento kuin punnertaessa, kädet hiekkalaatikon reunalla ja jalat suorana. Vie polvi vastakkaisen jalan kyynärtaipeeseen ja tee sama toiselle puolelle.

 

Jumppailin tätä viime viikonloppuna ja kanssapuistoilijat saattoivat hieman katsoa miun pomppuilua ja kuvailuja, mutta mikäs siinä. Lapsi sekä vanhempi saa ulkoilua ja Mama samalla treeniä! Silloin kun olen Eetun kanssa puistossa kaksin, en todellakaan saa suoritettua kaikkia liikkeitä putkeen -saati edes sarjoja, mutta teen niitä osissa sitä tahtia kun lapsen ehdoilla pystyn. Liikkeitä tekiessä pölisen samalla Eetulle ja toistelen vaikka kimeillä äänillä toistojen lukumääriä. Joensuun mammat älkää siis ihmetelkö jos satutte näkemään miut puistossa ja ihmettelette onko tuo ihan seko :D.

Kävin muuten eilen salilla ja joku oli pölliny miun ihanat pinkit treenikengät. Vähänkö ärsyttää. Monet muutkin säilyttävät siellä kenkiään, omani kerkesivät oleilla hyllyssä monta kuukautta kunnes joku pitkäkyntinen kähvelsi ne. Oli niin kätevää kun kengät odottivat hyllyssä, eikä niitä tarvinnut aina erikseen kantaa kotoa. Mave ja kyykky tuntui hieman oudolta sukkasilleen, mutta vedin reenin silti loppuun asti. Onneksi miulla on yhdet toisetkin salikengät, mutta ne on mustat eikä niin hyvät jalassa. Treenikamppeissa mitä enemmän väriä, sen parempi. Jos on heittää hinta/laatusuhteeltaan hyviä treenikenkiä joita voisi mahdollisesti käyttää myös ihmisten ilmoilla käppäilyyn, ottaisin vinkkejä mieluusti vastaan :)!

 

SEURAA MAMAA Facebookissa / Bloglovinissa / Instagramissa

Tiina / Fit Fat Mama

Yksi vastaus artikkeliin “JUMPPA ÄIDEILLE: HIEKKALAATIKKOJUMPPA”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 1
Tykkää jutusta