Joogavideo aloittelijalle x 3

Miun yläselkä ja hartiat on todella jumissa puolen vuoden vauvan kantamisesta ja imetyksestä, joten olen pyrkinyt silloin tällöin tekemään kotona joogaa. Olen lajin suhteen todellakin lapsen kengissä ja aloittelija.Laji vaikuttaa kuitenkin todella mielenkiintoiselta ja joskus olisi ihanaa osallistua vaikka jollekin joogakurssille. Tässä elämäntilanteessa vaihtoehtoni on kuitenkin omatoiminen jooga kotona. Ajallisesti teen lyhyitä videoita, jotta suuremmalla todennäköisyydellä saan tehtyä sen alusta loppuun. Monesti teen kotijumpat/joogat juuri niin, että teen vaikka pari lyhyttä settiä peräkkäin jos vauva on kiltisti. Sain toiveen kertoa muutaman vinkin aloittelijan joogasta, joten tässä 3 kotijoogaa jota olen tehnyt;

Ensimmäinen joogavideo (tästä kerroin instassakin)

Vaikka tämä on englanniksi, selostus on hyvin selkeää ja riittävän rauhallista. Inhoan nimittäin sitä, jos vähän väliä pitää nostaa päätä ruutuun ja katsoa asento miten se menikään.

Miun piti tehdä tämä kahdessa eri osassa kun vauva hermostui juuri puolivälin tienoilla, mutta hyvin pääsi hommaan kiinni uudelleenkin.

Liikkeet oli sekä yläselälle avaavia, että venyttäviä alavartalolle.

Videon kesto n. 10-minuuttia.

Toinen video; tämän olen tehnyt pari kertaa

Video vaikutti helposti lähestyttävältä heti aluksi, kun on ilmeisesti kuvattu ihan kotioloissa.

Toistoja on sopivasti ja liikkeet kerrottiin selkeästi. Tässä käsiteltiin myös joogan yksi ilmeisesti yleisimmistä asennoista, eli soturi 1 sekä soturi 2 liikkeet.

Varsinkin alaselkä sekä pohkeet sai tässä hyvin venytystä.

Joogan kesto 10-minuuttia.

Kolmas joogavideo

Tässä tunnelma on hyvin kliseinen ”joogamainen” ja rauhallinen.  Alussa ja lopussa lämmiteltiin/rentoutettiin niska. Joogaliikkeitä tehtiin 4 kierrosta, kaksi kummallekin jalalle. Tykkään selkeistä toistoista, niin saa hommasta paremmin kiinni ja parilla viimeisellä kierroksella ei tarvinnut kyyläillä näyttöä. Yksinkertainen ja näistä kolmesta rauhallisin kokonaiskuvaltaan.

Videon kesto 15-minuuttia.

Lempparein noista kolmesta on ehkä numero 2. Youtubesta löytyy vaikka sun miten paljon videoita ja toivottovasti teillekin on näistä kotijumppa/joogapostauksista hyötyä kun poimin niistä niitä omasta mielestäni kivoja :).

Joogailoa!

 

Lue myös: Kokemus Pilates-tunnista

Kokemus Yoga-Flex tunnista

SEURAA MAMAA FACEBOOKISSA / INSTAGRAMISSA / BLOGLOVINISSA

Tiina / Fit Fat Mama

2 vastausta artikkeliin “Joogavideo aloittelijalle x 3”

  1. Pitääpä testata näitä! Itekin oon miettiny, että jooga vois tehdä hyvää. Olen muutenkin semmonen jäykkä pökkelö, ja nyt vauvan tulon myötä vielä pökkelömpi 😁 Asiasta viidenteen, kerroitko täällä joskus siitä, että teidän Miina ei hyväksy pulloa…? Vai muistanko väärin… Onnistuitteko lopulta vai annoitteko asian olla? Meillä on tehty pulloharjoituksia, mutta aika laihoin tuloksin. Haluan imettää, mutta joskus vois olla kiva yksin käydä jossain 😊

    • Joo suosittelen kokeilemaan, tekee hyvää juntturoille :D. Miulla yläselkä niin jumissa että huh…
      Ei suostu vieläkään syömään, annettiin koko homman olla kun ei onnistunut :/. Olisi pitänyt heti alussa treenata tiheämmin…:/

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 3
Tykkää jutusta