Heihei hetkeksi natsilinja!

Moni bloggaaja on kirjoittanut löysäävänsä hihnaa kesän ajaksi. Osa vetää vieläkin tiukemmin ja täysillä kisadiettiä. Ei ole varmaan kovin vaikea arvata kumpaan kastiin mie kuulun ;)?

Kesän ensimmäinen mansikkakakku
Kesän ensimmäinen mansikkakakku

Vaikka luulisi tulevien häiden ja kesän auringon tuovan extra-super motivaatiota liikkumiseen ja puhtaaseen syömiseen, niin pyhpah. Reissussa oli niin ihanaa, niin vapauttavaa kun en kytännyt ”iik hiilarii, iik sokerii, iik sitä sun tätä”.

Miksi miulla ei voi iskeä mielitekoa vaikka porkkanaan? Miksi kaiken syödyn shäissen pitää kertyä suoraan mahaan ja kylkiin? Menisivät mieluummin vaikka tisseihin. Fläsän siirtolaite leikkaa-liitä toiminnolla olisikin kiva: kyljissä olevat löllykät ruiskaisisin buubseihin, niin jopas Tiinasta tulisi Pamela.

IMG_5680

Herkuttelun lisäksi myös salikäynnit on vähentyneet hieman. En jotenkin ole jaksanut nyt stressata niin paljoa tuleeko siellä salilla käytyä minimissään sen 3-kertaa viikossa tai syönkö aina niin bodyjeejee- ruokaa.  Ennen tuli tosi ärsyyntynyt ja ahdistunut olo jos en päässyt 3-kertaa viikossa salille ja nyt: ihme kyllä ei. Narun löysyttäminen tekee välillä ihan hyvää. Ei ne lihakset kuitenkaan heti sieltä karkaa, vaikka siltä saattaa välillä tuntuakin.

alatlja

IMG_5104bb

Kun salikertoja kertyy välillä vähemmän, olen painottanut treenatessa vieläkin enemmän tuntumaan ja tehnyt useammin supersarjoja. Treenannut koko kropan ohjelmalla ja painottanut eniten suurimpiin ongelmakohtiini eli peppuun ja olkapäihin. Hyviä, raskaita perusliikkeitä jolloin jälkipolttokin on suurempaa.

Tasapainoa: treenilehti ja oikeita pannukakkuja
Tasapainoa: treenilehti ja oikeita pannukakkuja

Kyse ei ole siitä, etten nauttisi enää salilla käynnistä. Ehei. Vieläkin rakastan salitreeniä ja tulee  tunne, että tämä on se miun paikka. Hiki valuu, lihaksiin sattuu ja musiikki pauhaa. Oujee, what a feeling! Mutta. Suomen kesä on helkkarin lyhyt, eikä miun lihakset kuole tai suutu jos en välttämättä käy joka viikko sitä 3-kertaa rautaa nostamassa. Jos miun pitää skipata muutama salitreeni syystä X, kyllä mie kestän.

Kesä menee siis lähinnä kropan kunnon ylläpitämisessä, kehitystavoitteet saa mennä hetkeksi levolle. Tottakai vieläkin haluan kehittyä treenaajana, haluan saada lisää lihaksia jne, mutta treenikertojen vähentyessä ja ruokailun löysäilyssä suuri kehitys ei yksinkertaisesti ole vaan mahdollista. En halua löysäillä liikaa, en halua tuntea itseäni hääpäivänä löllökasaksi. En kuitenkaan usko muuttuvani lihaksettomaksi fläsäkasaksi jos hellitän hetkeksi narua.

Ei kokonaan löysäilyä, myös "bodyruokaa".
Ei kokonaan löysäilyä, myös ”bodyruokaa”.

Herkuttelu painottuu silti viikonlopulle, mutta jos arkipäivälle sattuu jokin spesiaali hetki, niin anti mennä vaan. Tärkeintä on, etten anna herkkuhimon viedä kokonaan mennessään.

Vaikka mikään totaali natsi en ruokailujen tai salien suhteen ole aikaisemminkaan ollut, niin pikku-natsi saa mennä kaappiin hetkeksi. Kesän tavoitteena miulla onkin hyvä olo omassa kropassa. Jos haluan aurinkoisena kesäpäivänä ostaa jätskin, annan itselleni luvan tehdä sen. Jos tuntuu, että kropassa on huono olo, turvottaa tai jotain muuta, vedän narua tiukemmalle.

Mikään sohvaperuna miusta ei silti tule, vaikka muutaman treenin jätänkin tekemättä. Tasapaino on kesän sana. Eilen söin irtokarkkeja ja tänään vedin kotona vatsatreeniä. Kummankin aktiviteetin jälkeen miulla oli hyvä olla.

 

Miten itselläsi: Vedätkö treenit ja ruokailut samaan malliin kuin ennenkin vai löysennätkö hihnaa?

 

-Tiina

Tiina / Fit Fat Mama

2 vastausta artikkeliin “Heihei hetkeksi natsilinja!”

  1. Mulla on rennompi tatsi kesällä 🙂 Vaihdoin nelijakosen kolmijakoseen ja just jos arkena tekee mieli syödä esim. jätskiä tai vaikka suklaata niin sitten syön 🙂 Tällä viikolla ku mulla oli palautumisviikko puolimaratonista ja en käynyt kertaakaan salilla tai mitenkään treenaamassa vaikka loppuviikosta oli tarkoitus 😀 Noo, ens viikolla sitten taas 😉

    Mä en jaksaa nyt tänä kesänä nipottaa mitenkään, ku menee niin paljon töissä energiaa. Viime kesänä taas treenasin täysillä ja viikonloppusin yleensä vasta söin herkkuja, mut oli jotenki helpompaa ku töissä istuin aina koko päivän ja ku olin vieraalla paikkakunnalla ni olin suurimman osan ajasta yksin.

    Mut kumpikin kesän treenityyli on mun mielestä kivoja 🙂

    • Ja vaihtelu virkistää! Suklaa buustaa aineenvaihduntaakin sit kivasti ;). Siulla on hyvä kun pääset töissä liikkumaan, miulla ei tuu pahemmin hyötyliikuntaa kotona, muuta kun muksua nostellessa :D.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta