FITFARM LITEN ALOITUS!

Treenaamiseni ja ruokavalioni on mennyt alamäkeä jo pidemmän aikaa, joten päätin potkaista itseäni kunnolla hanuriin ja ostaa FitFarmin Lite In Shape ohjelman! Ihan hävettää miten olen päästänyt itseni tähän kuntoon. Vielä vuosi sitten miulla oli selvät pavut käsissä, nyt jäljellä on vain pulkannarut kera pullalöllömahan. Blogin nimessä oleva FIT osio on myös jäänyt ihan rappiolle mitä postauksiin tulee, mutta toivon että saan uutta inspiraatiota tämän projektin myötä myös siihen liittyen.

IMG_8590

Löllerö turvonnut vkl herkuttelusta. Tästä se sulattelu lähtee!
Löllerö turvonnut vkl herkuttelusta. Tästä se sulattelu lähtee!

IMG_8587

Perjantaina tulostin isot kasat ohjepapereita Liteä varten ja lauantaina käytiin isosti kaupassa. Todellakin ISOSTI. Voin kertoa, että kauppalasku oli semisti isompi kuin normaalisti. Ostin myös lesitiiniä, protskua ja d-vitamiinia. Vedin viikonloppuna herkkuja kahdella kädellä ja olo on nyt sen mukainen. Karkkia, munkkeja, keksejä, suklaata ja öö olikohan vielä jotain muuta. Ette voi uskoa miten paljon näin pieneen tyyppiin mahtuu herkkuja, ihan käsittämätöntä. Mahani on kuin kuminauha mitä herkkujen sietämiseen tulee.

IMG_8586Nämä on miun lempparit Prisman irttareista, heippa hei! Nähdään joskus.

IMG_8599

Mieheni aloitti tänään myös dietin, tosin karppaamalla, mutta ihanaa kun voimme tsempata ja potkia toinen toistamme ruotuun. Voin kertoa, että ärräpäät saattaa parin viikon ajan lentää kotona kun sokerinarkkareille iskee vierotusoireet.

10005156_399364150236183_1633527647_n

Aamu starttasi tänään kello 06.00 kun herätyskello soi ja ponkaisin samantein pystyyn ja lähdin vetämään KUUKAUDEN tauon jälkeen salitreeniä. Voi elämä, näin pitkää salitaukoa miulla ei ollut edes raskauden tai synnytyksen jälkeen. Tänään vuorossa oli selkä-ojentaja ja se meni aika jees! Tuntui itseasiassa todella hyvältä. Aamu sai pirteän startin ja tuntui ihanalta kuunnella musiikkia ja treenata kun salilla oli vielä melko vähän porukkaa. Voimatasot oli melko ennallaan selkälihaksissa, mutta ojentajat. Voi apuva. Tein niin pienillä painoilla että melkein hävetti, mutta mieluummin pienillä painoilla ja oikealla tekniikalla kuin riuhtomalla liian isolla painoilla jossa tekniikka kusee.

Saliohjelmasta en voi kovin tarkasti tekijänoikeussyistä blogin puolella kertoa, mutta jotain pääpiirteittäin. Ohjelma on nelijakoinen, mutta osan voi halutessaan korvata kotitreeni/tai kahvakuulaohjelmalla. Yritän ainakin alussa tehdä sovitut 4 salitreeniä viikossa, että saan taas salimuudin kytkettyä päälle.

Seitiä, makaronia, kasviksia ja raejuustoa. HUH kun oli täyttävää!
Seitiä, makaronia, kasviksia ja raejuustoa. HUH kun oli täyttävää!

Ruokavalioon kuuluu mm. paljon kasviksia, lihaa, rasvoja ja hiilareita. Tänään aamupuuro jopa onnistui ja kylläpäs se täytti hyvin! Lounas aikaan ei ollut pahemmin edes nälkä, joten kun vedin tukkijätkän kokoisen annoksen ruokaa +pari palaa leipää niin huh mikä olo. Normaalisti en syö näin paljon hiilareita, lounaani aikaisemmin oli vaan rehuja+jauhelihaa, joten kropalla menee varmasti hetki totutellessa isompiin hiilarimääriin.

Jaksoon kuuluu kaksi vapaasyöntipäivää, joista toinen on toukokuussa ja toinen kesäkuussa. Kesäkuulle ajoittuu Tuomaksen siskon häät, jolloin pidän toisen cheatin.

Odotan 10 viikon jaksoa hieman jännittäen ja kuitenkin innolla. Tämä on ensimmäinen kerta kun noudatan mitään tarkkaa ruokavaliota ja treeniohjelmaa. Miulla on paha tapa soveltaa treeneissä mieleni mukaan, mutta nyt kun tästä huvista on maksettu, haluan vetää tämän kunnolla läpi.  Toivon – ja myös uskon, että tämän myötä saan taas innostuksen salitreeniin. Tarkoituksena ei ole hakea kesäkuntoa, vaan olotilaa, jossa miulla on hyvä olla ja haluan myös säilyttää sen. En löpsähtää huonoihin tapoihin valmennuksen loputtuakaan. Löytää sen entisen Treenibeibe Tiinan jonka olen kerran kadottanut.

Keittelin marjoja
Keittelin marjoja
Ja pussittelin ruokia
Ja pussittelin ruokia

Alkupainoa en edes ottanut, johtuen aikaisemmin kertomastani vaaka-pakkomielteestä. Mittanauhalla otin mitan ainoastaan reidestä, en halunnut ahdistua vatsalukemasta, joten sen jätin suosiolla ottamatta. Kuvat ja oma oloni on tässä projektissa se tärkein asia.

Tulen raportoimaan Litestä säännöllisesti blogin puolelle ja heittäkää vaikka kommenttikentään toivomuksia asiaan liittyen. Haluan kertoa asioista niiden oikeilla nimillä ja oikeilla fiiliksillä. Olen varma ettei jakson aikana aina huvita, vaan vitutuskäyrä nostaa varmasti hattuaan. Mutta nyt miulla on mukava fiilis!

 

Oletko kokeillut FitFarmin valmennuksia? Muita jotka ovat kääntäneet uuden lehden elämässään treeni -ja ruokavalio rintamalla? Tulkaa kertomaan, tsempataan toisiamme! <3

 

SEURAA MAMAA Facebookissa / Bloglovinissa / Blogilistalla / Instagramissa

Tiina / Fit Fat Mama

Bilehile lapsivihaaja muutti elämänsä ja on nykyisin pienen pojan Äiti, isomman pojan Vaimo. Harrastaa kuntosalia ja kärsii kroonisesta herkkuholismista.

9 vastausta artikkeliin “FITFARM LITEN ALOITUS!”

  1. Tsemppiä Tiina projektiin:).. tule kertomaan usein kuulumisia. Itsekkin ajattelin aloittaa kevyemmän projektin, liikuntaa enemmän ja kevyempää ruokailua. On niin turvonnut olo.. Liikunnallista ja kevyttä kevättä kaikille:)!

    • Kiitos Elina ja tsemppiä siullekin treeneihin :)! Aattelin vaikka kerran viikossa tulla kertoo fiiliksiä, tilannekatsaus vois olla tälleen aina maanantaisin =)

  2. Itse oon fitfarmin superdieetillä ollut ja hyvin toimi (-10kg). Kyllä oli helppoa kun joku muu oli ajatellut treenit ja syömiset, itselle jäi _vain_ toteutus ;). Ja kun siitä lystistä maksaa niin motivoihan sekin, saati sitten kun alkaa tulla tuloksia. Tsemppiä kovasti koitokseen ja kiitos kivasta, rehellisestä ja inspiroivasta blogista! 🙂 Olen blogiasi seurannut melkein alusta asti, mutta nyt vasta ekan kommentin jätän.

    • Wow, tosi hienot tulokset Katja :)! Oi kiitos paljon, ihana kuulla että oot pysyny matkassa mukana ja kiva kun tulit kommmentoimaan, tuu toki jatkossakin <3!

  3. En ole itse kokeillut fitfarmia mutta tuloksia olen toki kuullut ja loistaviahan ne on ollut. Itse aloitin kanssa terveellisen elämän tässä muutamä sitten. Ruokavalio kuntoon ja treeniä päälle. Huomasin että kiireinen ja stressipitoinen talvi ovat kerryttäneet ihan puhdasta läskiä ympäri kroppaa. Joten ensimmäistä kertaa elämässäni ajattelin noudattaa täysin selkeästi ohjeistettua ruokavaliota ja salitreeniä. Toteutan Aino Rouhikaisen Beach body 2015 ohjelmaa. Juhannuksena sitten odotetaan tuloksia..

    • Mieki oon netistä huomannu aikamoisia ennen-jälkeen tuloksia, toivottovasti itelläkin lähtee kroppa tiivistymään :). Stressi voi kieltämättä olla yksi syy omaankin lösähtäneeseen kroppaan…
      tsemppiä siullekin treeneihin :)!!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta