NOPEA VATSATREENI SEISTEN

Pyrin saamaan mahdollisimman paljon hyötyliikuntaa, joten kehittelen mielelläni erilaisia treenejä sekä liikkeitä, joita voi tehdä vaikka leikkipuistossa. Vatsatreeni mielletään yleensä lattialla tehtäväksi miljoonan toiston treeniksi, mutta nämä muutamat liikkeet on erittäin helppo ujuttaa leikkipuistoon, lenkille, tai muuhun paikkaan jossa ei mielellään mene selälleen könyämään. Nämä käy myös heille, jotka eivät selkäongelman takia tykkää maassa tehtävistä liikkeistä.

Liikkeet keksin sovellettuna eräästä Zumba dvd:stäni jota aikoinaan veivasin hyvinkin paljon.

vatsatreeniulkona

 

  1. Sivupotku 3×15

Kurota vastakkainen käsi ja vastakkainen jalka yhteen. Potkaise jalkaa yläviistoon, taivuta ylävartaloa alas päin. Yksi toisto on kun olet tehnyt potkun kummallekin puolelle.

vatsatreeniseisten

2. Rutistus 3×15

Laita sormenpäät vastakkain ja nosta kädet leuan korkeudelle. Nosta jalkaa polvi koukussa kohti käsiä ja taivuta samalla ylävartaloa. Liike on samantyylinen kuin monelle kuntosalilla oleva vatsalihaslaite. Yksi toisto on kun olet nostanut jalan kummallekin puolelle.

vatsatreenisivutaivutus

3. Sivutaivutus 3×20

Taivuta vartaloa sivulle, liuta sormenpäät n. polvitaipeeseen asti. Pidä alavatsa tiukkana. Voit tehdä liikkeen joko vuoroperin, tai toistot toiselle puolelle putkeen ja sitten vaihto.

Tässä vielä video jossa vieraileva tähtikin mukana 😀

Selkä on vatsojen vastavaikuttaja ja liikkeet antaa tässä myös miellyttävää liikettä selälle.

 

Meillä oli muuten tosi kiva viikonloppu Kajaanissa siskon luona <3. Vaikkakin Eetu-herra oli ihan ihmeellisellä tuulella. Yleensä hän pikemminkin vieraskoreilee, nyt siitä ei ollut tietoakaan ja sai ihme uhmakohtauksia. No, kuuluu ikään.  Mutta eikun jumppaa testaamaan :)! Voitte laittaa muuten nilkkapainot jalkaan mikäli sellaiset omistatte, itse käytän niitä usein lisäbuustina.

SEURAA MAMAA FACEBOOKISSA / INSTAGRAMISSA / BLOGLOVINISSA

NOPEA VATSATREENI KOTONA!

Vatsojen treenaamiseen itselläni on viha-rakkaussuhde. Välillä pungerran niitä vähän väliä, mutta välillä unohdan ne täysin. Harmikseni juuri keskivartalo on se kohta johon kaikki turvotus kasaantuu, joten vatsatreeniä pitäisi ehdottomasti lisätä. Vaikkakin, niin vatsa kuin muussa treenissä, ruokavalio merkitsee n. 70% ja vasta loput treenin osuutta. Jos syöt huonosti ja vaikka pungertaisit joka päivä vatsoja, ruokavaliolla on suurempi merkitys.

Näin ruuhkavuosia elävänä olen kokenut pikaiset, mutta tehokkaat treenit mieluisaksi. Niin kuntosalilla, lenkeillä kuin kotijumpissa. Tätä vatsatreeniä teen usein arkiaamuisin, joko 2 tai 3 kierrosta. Tee jokaista liikettä yksi sarja kaikki kolme peräkkäin ja heti perään uusi kierros. Koska en ole mikään pt, en osaa valitettavasti muotoilla hienosti tekniikkoja ja liikeradatkaan ei ole itselläni mitään täydellisiä, mutta toivottovasti karseat kuvat kertovat silti;

 

TP5D4178b

Lankku

Lankuta 30 sekuntia. Pidä niska pitkänä, jännitys vatsassa, äläkä työnnä hanuria kattoon. Joskus näkee meinaa sellaisia doggy style lankkuja että huhhuh.

 

TP5D4160

TP5D4164

Linkkuveitsi

 

Aloitus asento on kädet ja jalat suorana. Nosta yläkroppaa ja samalla jalkoja niin, että ne koskettavat toisiaan. Toistoja 15.

 

TP5D4169*toppi saatu

Vatsarutistus

 

Makaa selälläsi, jalat hieman koukussa. Kädet niskan taakse, nosta yläkroppaa. Liikkeeseen riittää se, että lavat irtoavat lattiasta.

 

Eli ensin 30sekkaa lankkua, heti perään linkkuveitsiä 15kpl, lopuksi rutistukset. Ja toinen kierros heti perään. Laitoin lankun ensimmäiseksi liikkeeksi, koska se on näistä kokonaisvaltaisin ja lisäksi sen takia, koska olen niin laiska tekemään lankkuja. Ensimmäisenä liikkeenä se on heti alta pois hihi! Filmattiin liikkeet videollekin, mutta Eetu tuli juuri vaippapyllysillään eteen pyörimään joten piti jättää pelkkiin kuvien varaan. Treenin voit toki tehdä salillakin, tai vaikka roijottamalla pihalla, mutta itse teen tämän aina kotosalla.

 

Tykkäätkö tehdä vatsatreenin mieluummin kotona vai salilla?

 

SEURAA MAMAA Facebookissa / Bloglovinissa / Instagramissa