FITFARM LITEN ALOITUS!

Treenaamiseni ja ruokavalioni on mennyt alamäkeä jo pidemmän aikaa, joten päätin potkaista itseäni kunnolla hanuriin ja ostaa FitFarmin Lite In Shape ohjelman! Ihan hävettää miten olen päästänyt itseni tähän kuntoon. Vielä vuosi sitten miulla oli selvät pavut käsissä, nyt jäljellä on vain pulkannarut kera pullalöllömahan. Blogin nimessä oleva FIT osio on myös jäänyt ihan rappiolle mitä postauksiin tulee, mutta toivon että saan uutta inspiraatiota tämän projektin myötä myös siihen liittyen.

IMG_8590

Löllerö turvonnut vkl herkuttelusta. Tästä se sulattelu lähtee!
Löllerö turvonnut vkl herkuttelusta. Tästä se sulattelu lähtee!

IMG_8587

Perjantaina tulostin isot kasat ohjepapereita Liteä varten ja lauantaina käytiin isosti kaupassa. Todellakin ISOSTI. Voin kertoa, että kauppalasku oli semisti isompi kuin normaalisti. Ostin myös lesitiiniä, protskua ja d-vitamiinia. Vedin viikonloppuna herkkuja kahdella kädellä ja olo on nyt sen mukainen. Karkkia, munkkeja, keksejä, suklaata ja öö olikohan vielä jotain muuta. Ette voi uskoa miten paljon näin pieneen tyyppiin mahtuu herkkuja, ihan käsittämätöntä. Mahani on kuin kuminauha mitä herkkujen sietämiseen tulee.

IMG_8586Nämä on miun lempparit Prisman irttareista, heippa hei! Nähdään joskus.

IMG_8599

Mieheni aloitti tänään myös dietin, tosin karppaamalla, mutta ihanaa kun voimme tsempata ja potkia toinen toistamme ruotuun. Voin kertoa, että ärräpäät saattaa parin viikon ajan lentää kotona kun sokerinarkkareille iskee vierotusoireet.

10005156_399364150236183_1633527647_n

Aamu starttasi tänään kello 06.00 kun herätyskello soi ja ponkaisin samantein pystyyn ja lähdin vetämään KUUKAUDEN tauon jälkeen salitreeniä. Voi elämä, näin pitkää salitaukoa miulla ei ollut edes raskauden tai synnytyksen jälkeen. Tänään vuorossa oli selkä-ojentaja ja se meni aika jees! Tuntui itseasiassa todella hyvältä. Aamu sai pirteän startin ja tuntui ihanalta kuunnella musiikkia ja treenata kun salilla oli vielä melko vähän porukkaa. Voimatasot oli melko ennallaan selkälihaksissa, mutta ojentajat. Voi apuva. Tein niin pienillä painoilla että melkein hävetti, mutta mieluummin pienillä painoilla ja oikealla tekniikalla kuin riuhtomalla liian isolla painoilla jossa tekniikka kusee.

Saliohjelmasta en voi kovin tarkasti tekijänoikeussyistä blogin puolella kertoa, mutta jotain pääpiirteittäin. Ohjelma on nelijakoinen, mutta osan voi halutessaan korvata kotitreeni/tai kahvakuulaohjelmalla. Yritän ainakin alussa tehdä sovitut 4 salitreeniä viikossa, että saan taas salimuudin kytkettyä päälle.

Seitiä, makaronia, kasviksia ja raejuustoa. HUH kun oli täyttävää!
Seitiä, makaronia, kasviksia ja raejuustoa. HUH kun oli täyttävää!

Ruokavalioon kuuluu mm. paljon kasviksia, lihaa, rasvoja ja hiilareita. Tänään aamupuuro jopa onnistui ja kylläpäs se täytti hyvin! Lounas aikaan ei ollut pahemmin edes nälkä, joten kun vedin tukkijätkän kokoisen annoksen ruokaa +pari palaa leipää niin huh mikä olo. Normaalisti en syö näin paljon hiilareita, lounaani aikaisemmin oli vaan rehuja+jauhelihaa, joten kropalla menee varmasti hetki totutellessa isompiin hiilarimääriin.

Jaksoon kuuluu kaksi vapaasyöntipäivää, joista toinen on toukokuussa ja toinen kesäkuussa. Kesäkuulle ajoittuu Tuomaksen siskon häät, jolloin pidän toisen cheatin.

Odotan 10 viikon jaksoa hieman jännittäen ja kuitenkin innolla. Tämä on ensimmäinen kerta kun noudatan mitään tarkkaa ruokavaliota ja treeniohjelmaa. Miulla on paha tapa soveltaa treeneissä mieleni mukaan, mutta nyt kun tästä huvista on maksettu, haluan vetää tämän kunnolla läpi.  Toivon – ja myös uskon, että tämän myötä saan taas innostuksen salitreeniin. Tarkoituksena ei ole hakea kesäkuntoa, vaan olotilaa, jossa miulla on hyvä olla ja haluan myös säilyttää sen. En löpsähtää huonoihin tapoihin valmennuksen loputtuakaan. Löytää sen entisen Treenibeibe Tiinan jonka olen kerran kadottanut.

Keittelin marjoja
Keittelin marjoja
Ja pussittelin ruokia
Ja pussittelin ruokia

Alkupainoa en edes ottanut, johtuen aikaisemmin kertomastani vaaka-pakkomielteestä. Mittanauhalla otin mitan ainoastaan reidestä, en halunnut ahdistua vatsalukemasta, joten sen jätin suosiolla ottamatta. Kuvat ja oma oloni on tässä projektissa se tärkein asia.

Tulen raportoimaan Litestä säännöllisesti blogin puolelle ja heittäkää vaikka kommenttikentään toivomuksia asiaan liittyen. Haluan kertoa asioista niiden oikeilla nimillä ja oikeilla fiiliksillä. Olen varma ettei jakson aikana aina huvita, vaan vitutuskäyrä nostaa varmasti hattuaan. Mutta nyt miulla on mukava fiilis!

 

Oletko kokeillut FitFarmin valmennuksia? Muita jotka ovat kääntäneet uuden lehden elämässään treeni -ja ruokavalio rintamalla? Tulkaa kertomaan, tsempataan toisiamme! <3

 

SEURAA MAMAA Facebookissa / Bloglovinissa / Blogilistalla / Instagramissa

Mikä 30-päivän treenihaaste? Kerro sinä!

Heimoi ihanaiset ja ihanaa perjantaita! Miulla iski tällä viikolla pienimuotoinen morkkis siitä kun en ole nyt kirjoitellut niin aktiivisesti treeni/ruokavalio jutuista. Toisaaltaan ei sellainen väkisin ähertäminen varmaan teistäkään mitään kivaa olisi, mutta motivaatio maanantai on sentään sellainen vakio päivä jolloin blogissa on aina treeni/siihen liittyviä postauksia. Lukijoissa on osa niitä joita ei treenijutut voisi vähempää kiinnostaa ja myös osa niitä jotka niistä tykkäävät. Toivottovasti treenijutuista kiinnostuneet ei ole lähteny kalppimaan, vaikka hirmuisen usein en enää spämmääkään salibeibe matskua. Salitreenipostauksiakin olisi kiva tehdä useammin, mutta tuntuu pöljältä höpöttää esim. treeniohjelmista kun en saa niihin tuoreita kuvia. Käyn yksin salilla ja kännykän kanssa pylly pystyssä lattialla mönkiminen ja kuvakulmien miettiminen ei oikein aina onnistu jos salilla on paljon porukkaa. Yritän ottaa kuvat aina mahdollisimman huomaamattomasti, tosin joskus huvittaisi pitää paitaa jossa lukee ”oon bloggari, otan kuvia. deal with it!” ja räpsiä kuvia niin maan perkeleesti. Hahaa sellanen paita olis muuten aika jees!

Yritänkin keikutella samaan vanhaan tyyliin siinä keskilinjalla enkä tykitä liikaa tietyn genren juttuja, vaan haluan pysyä jatkossakin monipuolisena. Nyt kevään lähestyessä olen innostunut enemmän tyyli/muista tyttömäisistä jutuista, joten niitä on luvassa varmaan hieman useammin. Tykkään kaikesta girly girl jutuista ja olen alkanut lukemaan ja katselemaan mamma/treeniblogien rinnalla enemmän myös lifestyle blogeja.

Juttu karkasi hieman taas ja otsikkoon palaten. Alkuvuosi on treenien suhteen mennyt hieman himmaillen ja olisi kiva keksiä nyt jotain säpinää, potkua persiille ensi kuun ajaksi. Ajattelin heittää pallon teille:

fitt

Minkä treenihaasteen suoritan maaliskuussa? Onko se 30-päivän kyykkyhaaste, reisihaaste, vatsahaaste vai joku muu treeniin/ruokavalioon liittyvä? Heittäkää ehdotuksia viikonlopun aikana ja maanantain motivaatio maanantaissa kerron mitä lähden suorittamaan! Motivaatio maanantaissa sitten blogihistorian ekat persekuvat hahaa! Ei tosin mitään pornotyylistä uu beibe juttua, vaan ihan sivusta otettuja joissa näkyy hieman kehitystä.

Huomenna menen pitkästä pitkästä aikaa kirpparikierrokselle, ihanaa! Toivottovasti tulisi kivoja löytöjä. Sunnuntaina istahdan parturin penkkiin ja laitetaan hiuksia hieman keväisemmäksi. Postailen siitä sitten kuvien kera ensi viikolla! Ensi viikolla näpsyttelen myös sitten meidän uuden arjen kuulumisia;mites ne treenit, kotityöt ja koko muu paketti pyörii kun mamma ei olekaan enää housewife.

Ihanaa viikonloppua ja heittäkää ehdotus: Minkä haasteen Fit Fat Mama suorittaa!

 

SEURAA MAMAA Facebookissa / Bloglovinissa / Blogilistalla / Instagramissa