7-minuutin treeni 7-päivän ajan!

Tässä vinkki treenihaasteeseen jonka meinaan suorittaa seuraavaksi!  Teen paljon erilaisia jumppia ja treenejä youtubesta. Bongasin sieltä sattumoisin vähän aikaa sitten videon, jossa luvataan kropan muutosta vain 7-päivässä. Treeni kestää 7-minuuttia ja sitä tehdään 7-päivän ajan.

Aloitin tekemään haastetta pari viikkoa sitten, joka jäi kesken parin päivän jälkeen. Ajattelin ettei ole järkeä tehdä samaan aikaan kyykkyhaastetta sekä tätä.

Haaste lupaa hyviä tuloksia vain 7-päivässä, joten jännä nähdä miten tämän muikkelin käy! Videolla pyörii taustalla ihmisten ennen-jälkeen kuvia ja onhan ne aika hyviä.

Aloitan tekemään tätä juhannuksen jälkeen kun kroppa on grillipöperöstä turvoksissa. Otan tuttuun tapaan ennen-jälkeen kuvat ja jaan tulokset blogissa.

Treenihaasteen voi tehdä kotona olohuoneessa tai ihan vaikka ulkona nurmikolla kun roudaa läppärin pellolle. Varsinaiset liikkeet kestää 7-minuuttia jonka jälkeen on venyttelyt mikäli ne haluaa tehdä.

Video löytyy täältä;

Lue myös:

Kyykkyhaaste alkaa NYT

Kyykkyhaasteen tulokset

Oletko mukana? Juhannuksen jälkeen lähden itse tätä suorittamaan 🙂

SEURAA MAMAA FACEBOOKISSA / INSTAGRAMISSA / BLOGLOVINISSA

Kyykkyhaasteen tulokset!

Tein 30-päivää kestävän kyykkyhaasteen, nyt katsotaan ennen-jälkeen kuvat oliko siitä mitään hyötyä ja fiiliksiä haasteesta!

Kyykkyhaaste toimi siis niin, että 30-päivän ajan kyykättiin yhä isommilla toistomäärillä. Aloitin 50:lla kyykyllä ja viimeisenä päivänä kyykkyjä oli jo 250. Huomasin saman kuin aikaisemminkin treenihaasteita suorittaessa, että pari viikkoa meni todella hyvin, mutta sen jälkeen alkoi iskeä kyllästyminen. Tein kuitenkin haasteen loppuun asti, vaikka flunssassa räkä poskella valuen kyykätessä tai tyyliin lasten hammaspesujen aikaan pyllistellessä mietin onko tässä mitään järkeä haha!

Suorituspäivien välissä oli myös taukopäiviä, pari kertaa yksi taukopäivä hujahti kahteen, joten ihan 30-päivän aikana tätä en rehellisesti sanoen tehnyt -mutta päivä sinne tai tänne, kun kaikki toistomäärät kuitenkin tein.

Suunnittelin ennen haastetta suorittavani tekeväni kyykyt jonkinlaisissa sykleissä. Näin teinkin ja kyykkäsin kerralla esim. 50 kertaa. Tällä lailla pystyi joka setin jälkeen huokaisemaan, että jes nyt ollaan lähempänä maalia.

Välillä tein kyykkyjä vauva sylissä, joka antoi lisäpainoa, mutta suurimman osan tein ihan oman kropan painolla.

Alkuhaaste meni todella iisisti, mutta kun kyykkyjä rupesi tulemaan se n. 200, rupesi hanurissa ja reisissä jo tuntumaan.

Tavoitteena ei ollut mikään lihaksen kasvatus, eihän se ilman lisäpainoja olisikaan niin mahdollista. Järkeä haasteessa kuitenkin oli; kyykky on kokonaisvaltainen liike ja jokainen treeni on hyväksi –olkoon se sitten ilman painoja suoritettava kyykkyhaaste tai prässissä 100kg:lla vedettävä jalkatreeni.

Muutos ei ole suuri, mutta kuitenkin pientä pyöristymistä on tapahtunut;

Ennen

Jälkeen

Myös keskivartalossa ja reisissä huomaan tulleen muutoksia kuukauden aikana;

Seuraava treenihaaste on jo mietintämyssyssä ja kerron siitä jo ensi viikolla, joten stay tuned!

Oletko itse tehnyt kyykkyhaastetta? Huomasitko muutosta?

Lue myös : Kyykkyhaaste alkaa NYT

Vatsahaaste

SEURAA MAMAA FACEBOOKISSA / INSTAGRAMISSA / BLOGLOVINISSA