NOPEA KOTIJUMPPA 1

Hyvää maanantaita! Keksin eilen Eetun päikkäriaikaan uuden postausidean liittyen treenijuttuihin. Jumppailin hänen nukkuessaan ja tein myös Tikis-vatsahaasteen. Ilta menikin sitten Fattaillessa ja olo on vieläkin tosi pöhö. Mutta nyt otsikon aiheeseen;

Myös lyhyt treeni voi olla tehokas! Asia voi olla jopa päin vastoin; tuhlaatko mieluummin päivästäsi tunnin matalasykkeiseen treeniin vai teetkö säpäkästi ja tehokkaammin? Moni allekirjoittaa näistä jälkimmäisen, joten halusin auttaa teitä löytämään uusia keinoja treenata tehokkaasti ja nopeasti. Jo riittää tekosyyt ”en ehdi liikkua”. ”en pääse kotoa minnekään” ja ”ei minulla ole jumppavaatteita/muita välineita”. Tähän jumppaan menee 8 minuuttia, sen voit tehdä missä vaan ja vaikka nakuna.

Tässä postaussarjassa testaan jonkun youtubesta löytyvät jumpan ja teen siitä postaukseen linkin sekä arvion! Nostetaan yhdessä perseet ylös sohvalta!

kotijumppa

 

Tässä treenissä hiki lensi ja syke nousi! Jumpassa käytettiin aika paljon yhdistelmäliikkeitä, joissa osassa meinasi mennä aluksi hieman jalat solmuun. Plussaa oli se, että ennen varsinaista kierrosta näytettiin kuitenkin selkeästi mitä seuraavaksi tullaan tekemään ja kuinka monta toistoa.

Taustaäänenä oli mieshenkilö kertoja, eikä tässä ollut mitään super ärsyttäviä tausta tilitililiitä. You know, sellaista hemmetin rasittavaa ”jee jumppaaminen on ihanaa” taustamusiikkia.

Treeni kävi aika kokonaisvaltaisesti kropalle.. Hyppyjä, kyykkyjä jne. Kun rasitetaan kropan isoja lihaksia, tehdään kokonaisvaltaisia liikkeitä = enemmän kaloripoltetta kuin vaikka kitkuttamalla 1kg käsipainolla hauiskääntöjä.

Mitäs olette mieltä tälläisestä postaussarja ideasta? Voitte heittää kommenttikenttään mielipiteitä linkitetyistä jumpista, tykkäsitkö, tuntuiko tehokkaalta/ärsyttävältä/liian nössöltä yms. Laitan näistä avainsanan nopea kotijumppa joten löydät ne myös sieltä.

 

SEURAA MAMAA Facebookissa / Bloglovinissa / Blogilistalla / Instagramissa

KOTIJUMPPA: Tehokas puntti-hölkkäjumppa!

Tästä lähtien ajattelin otsikoida kotijumpat laittamalla etuliikkeen KOTIJUMPPA, niin aiheesta kiinnostuneet bongaavat ne helpoiten. Aikaisemmat kotitreeni/jumpat löytyy tunnisteen ”kotijumppa” alta.

Kun kesällä hikoilin 30-päivän ajan Shredin tahtiin, en ole sen jälkeen pahemmin kotitreenaillut. Tuli yliannostus. Kunnes viime viikolla nappasin puntit kätösiin ja aloin heilumaan. Tein jumpan Eetun hereillä olon aikana, joten halusin keksiä treenin jossa kaikki liikkeet tehdään seisaallaan. Meillä oli pikkumiehen kanssa hullun hauskaa kun mie heiluttelin puntteja, laskin toistoja äänenpainoa vaihdellen ”ykkSI KakkSIIII KOLmee” ja juoksin poikaa karkuun, samalla kun treenasin. Hittolainen kun en saanut sitä napattua videolle, oli nimittäin näky :D. Kuvat ja videon otin nimittäin jälkikäteen kun sain Tuomaksen nakitettua kuvaajan rooliin. Mutta pitää joku toinen kerta pyytää häntä kuvaamaan silloin kun vedän treenin Eetun hereillä oloaikaan, se meininki oli nimittäin niin hassua.

Eli kaikki liikkeet tehdään seisaallaan. Liikkeissä sekä yläkroppa että alakroppa tekee yhtäaikaa töitä. Hölkkäät ja teet käsillä lihaskuntoliikkeitä. Potki itseäsi hölkätessä peppuun asti, ei mitään pientä jalkojen nostelua! Ota pienet painot, koska toistoja tehdään paaaljon. Vähän vaihtelua perus 10-15 toiston treenisarjoille. Jos et omista käsipainoja, voit täyttää vaikka kaksi 1,5l limpparipulloa.

Hölkkä + vasarakäännöt

IMG_6905

IMG_6904

3 x 30-toistoa. Käsipaino on kädessä pystysuunnassa, vedä kädet alhaalta ylös ja pidä kyynärpäät kyljissä kiinni.

Hölkkä + Viparit sivulle

IMG_6908IMG_6907

3 x 20 toistoa. Hölkyttele jaloilla, nosta kädet suorassa linjassa sivulle ja laske alas. Älä laske käsiä ihan alas saakka, vaan jätä liike hieman vajaaksi niin jännitys säilyy koko liikkeen ajan.

Hölkkä + kulmasoutu

IMG_6910IMG_6909 3 x 20-toistoa. Hölkkää jaloilla, etukumarassa asennossa ja vedä lapoja taaksepäin. Rutista kunnolla lavat yhteen!

Hölkkä + Vipariyhdistelmä

IMG_6911

IMG_6912

Edelleen hölkkäät jaloilla. Tee ensin sarja niin, että nostat kummatkin kädet suorana eteenpäin : 15-toistoa ja heti perään 1 käsi kerrallaan 15-toistoa. Näitä settejä kolme.

Hölkkä + Hauiskääntö

IMG_6914 IMG_6913

3 x 20-toistoa. Vasarakääntöjä vastaava liike, mutta pidä puntteja vaakasuunnassa, eli tee normaali hauiskääntö.

Kuvat piti lavastaa, koska oikeasti pomppiessa kuvat näytti tältä:

IMG_6903😀

 

Sitten vielä video jossa näytän liikkeet:

 

Seuraavana päivänä oli haaperit ja pohkeet kipeänä kaikista käsien vääntelyistä ja pomppimisista. Kivaa jumppailua jonka pystyin tekemään myös Eetun hereillä olo aikaan :)!

SEURAA MAMAA Facebookissa / Bloglovinissa / Blogilistalla / Instagramissa