10 minuutin tehokas jalkatreeni ilman välineitä

Maanantai moikat! Tsösses mikä Fat Mama olo nyt on, viikonloppu meni niin överiksi että morjens. Jospa tänään vaikka tekisi pientä jumppaa niin toisi hieman tasapainoa. Tänään mennään muuten ensimmäistä kertaa koko perheen kanssa ulos syömään, toivottovasti menee kivasti :). Helpottaa kovasti ulkona syöminen kun vauva saa istua syöttötuolissa.

Kotitreenejä postaussarjassa vuorossa jälleen lyhyt, mutta tehokas treeni. Kyseessä on jalka/pepputreeni ja tähän ei tarvitse mitään välineitä.

Olin jo ihan unohtanut tämän treenin, mutta onneksi olin tallentanut luonnoksiin! Tein tämän edellisen kerran viikko sitten ja huh! Seuraavana päivänä etureidet oli ihan kipeänä, huomasi tehneensä -ja ihan kropan omalla painolla ilman mitään välineitä tai saleja.

Vaikka treeni kestää vain 10-minuuttia, se on todella tehokas.

Settiin kuuluu lämmittely, sekä myös venyttelyt.

Liikkeet on simppeleitä, mutta todella tehokkaita. Uusia liikkeitä itselle muutamia ja varsinkin etureisille oli mukana todella polttava liike! Viimeinen setti sai pulssin kyllä nousemaan ihan kunnolla ja vesi maistui tämän jälkeen.

Tämän jälkeen voisi vetäistä kätevästi vaikka aikaisemmin linkkaamani 10-minuutin käsitreenin, niin siinäpä ylhäältä alas kattava treeni valmiina!

Motivoivaa maanantaita <3

Lue myös: 10 minuutin käsitreeni

15 minuutin kotijumppa

SEURAA MAMAA FACEBOOKISSA / INSTAGRAMISSA / BLOGLOVINISSA

NOPEA VATSATREENI KOTONA!

Vatsojen treenaamiseen itselläni on viha-rakkaussuhde. Välillä pungerran niitä vähän väliä, mutta välillä unohdan ne täysin. Harmikseni juuri keskivartalo on se kohta johon kaikki turvotus kasaantuu, joten vatsatreeniä pitäisi ehdottomasti lisätä. Vaikkakin, niin vatsa kuin muussa treenissä, ruokavalio merkitsee n. 70% ja vasta loput treenin osuutta. Jos syöt huonosti ja vaikka pungertaisit joka päivä vatsoja, ruokavaliolla on suurempi merkitys.

Näin ruuhkavuosia elävänä olen kokenut pikaiset, mutta tehokkaat treenit mieluisaksi. Niin kuntosalilla, lenkeillä kuin kotijumpissa. Tätä vatsatreeniä teen usein arkiaamuisin, joko 2 tai 3 kierrosta. Tee jokaista liikettä yksi sarja kaikki kolme peräkkäin ja heti perään uusi kierros. Koska en ole mikään pt, en osaa valitettavasti muotoilla hienosti tekniikkoja ja liikeradatkaan ei ole itselläni mitään täydellisiä, mutta toivottovasti karseat kuvat kertovat silti;

 

TP5D4178b

Lankku

Lankuta 30 sekuntia. Pidä niska pitkänä, jännitys vatsassa, äläkä työnnä hanuria kattoon. Joskus näkee meinaa sellaisia doggy style lankkuja että huhhuh.

 

TP5D4160

TP5D4164

Linkkuveitsi

 

Aloitus asento on kädet ja jalat suorana. Nosta yläkroppaa ja samalla jalkoja niin, että ne koskettavat toisiaan. Toistoja 15.

 

TP5D4169*toppi saatu

Vatsarutistus

 

Makaa selälläsi, jalat hieman koukussa. Kädet niskan taakse, nosta yläkroppaa. Liikkeeseen riittää se, että lavat irtoavat lattiasta.

 

Eli ensin 30sekkaa lankkua, heti perään linkkuveitsiä 15kpl, lopuksi rutistukset. Ja toinen kierros heti perään. Laitoin lankun ensimmäiseksi liikkeeksi, koska se on näistä kokonaisvaltaisin ja lisäksi sen takia, koska olen niin laiska tekemään lankkuja. Ensimmäisenä liikkeenä se on heti alta pois hihi! Filmattiin liikkeet videollekin, mutta Eetu tuli juuri vaippapyllysillään eteen pyörimään joten piti jättää pelkkiin kuvien varaan. Treenin voit toki tehdä salillakin, tai vaikka roijottamalla pihalla, mutta itse teen tämän aina kotosalla.

 

Tykkäätkö tehdä vatsatreenin mieluummin kotona vai salilla?

 

SEURAA MAMAA Facebookissa / Bloglovinissa / Instagramissa