Kyykkyhaasteen tulokset!

Tein 30-päivää kestävän kyykkyhaasteen, nyt katsotaan ennen-jälkeen kuvat oliko siitä mitään hyötyä ja fiiliksiä haasteesta!

Kyykkyhaaste toimi siis niin, että 30-päivän ajan kyykättiin yhä isommilla toistomäärillä. Aloitin 50:lla kyykyllä ja viimeisenä päivänä kyykkyjä oli jo 250. Huomasin saman kuin aikaisemminkin treenihaasteita suorittaessa, että pari viikkoa meni todella hyvin, mutta sen jälkeen alkoi iskeä kyllästyminen. Tein kuitenkin haasteen loppuun asti, vaikka flunssassa räkä poskella valuen kyykätessä tai tyyliin lasten hammaspesujen aikaan pyllistellessä mietin onko tässä mitään järkeä haha!

Suorituspäivien välissä oli myös taukopäiviä, pari kertaa yksi taukopäivä hujahti kahteen, joten ihan 30-päivän aikana tätä en rehellisesti sanoen tehnyt -mutta päivä sinne tai tänne, kun kaikki toistomäärät kuitenkin tein.

Suunnittelin ennen haastetta suorittavani tekeväni kyykyt jonkinlaisissa sykleissä. Näin teinkin ja kyykkäsin kerralla esim. 50 kertaa. Tällä lailla pystyi joka setin jälkeen huokaisemaan, että jes nyt ollaan lähempänä maalia.

Välillä tein kyykkyjä vauva sylissä, joka antoi lisäpainoa, mutta suurimman osan tein ihan oman kropan painolla.

Alkuhaaste meni todella iisisti, mutta kun kyykkyjä rupesi tulemaan se n. 200, rupesi hanurissa ja reisissä jo tuntumaan.

Tavoitteena ei ollut mikään lihaksen kasvatus, eihän se ilman lisäpainoja olisikaan niin mahdollista. Järkeä haasteessa kuitenkin oli; kyykky on kokonaisvaltainen liike ja jokainen treeni on hyväksi –olkoon se sitten ilman painoja suoritettava kyykkyhaaste tai prässissä 100kg:lla vedettävä jalkatreeni.

Muutos ei ole suuri, mutta kuitenkin pientä pyöristymistä on tapahtunut;

Ennen

Jälkeen

Myös keskivartalossa ja reisissä huomaan tulleen muutoksia kuukauden aikana;

Seuraava treenihaaste on jo mietintämyssyssä ja kerron siitä jo ensi viikolla, joten stay tuned!

Oletko itse tehnyt kyykkyhaastetta? Huomasitko muutosta?

Lue myös : Kyykkyhaaste alkaa NYT

Vatsahaaste

SEURAA MAMAA FACEBOOKISSA / INSTAGRAMISSA / BLOGLOVINISSA

Kyykkyhaaste alkaa NYT!

Kyykkyhaaste on ollut mielessä jo pitkään. Teen kyykkyjä kotona joka viikko, joskus päivittäin, jotta saan hieman nostettua aktiivisuutta. Joskus teen joka päivä ja joskus en. Mikäs parempi keino nostaa aktiivisuutta kuin suorittaa pitkästä aikaa KYYKKYHAASTE!

Tein kyykkyhaastetta edellisen kerran 4-vuotta sitten, josta kirjoittelin silloin blogiin. Samaan aikaan aloitin tiputtamaan viimeiset raskauskilot esikoisen aikaan. Teen saman kyykkyhaasteen kuin silloinkin.

Kyykkyhaasteessa tärkeää on se, että vaikeustaso on nousujohdanteinen ja vaikenee pikkuhiljaa. Se mahdollistaa sopivan ärsytyksen lihakselle ja berberi jopa saattaa ottaa kehitystä, toivotaan ainakin näin. Tässä haasteessa alussa kyykkyjä on 50kpl, lopussa 250kpl päivässä.

Ajatuksena on jakaa kyykyt sopiviin setteihin, toistot esim. 20kpl sarjoissa. Haaste on siinä mielessä kiva, kun sen voi tehdä täysin siihen aikaan kun itse haluaa, vaikeustasoa saa itse määritellä ja kikkailla (esim. jos nappaan esikoisen reppuselkään tai vauvan syliin = kätevä lisäpaino). Kyykkyasentoa voi vaihdella leveästä sumokyykystä kapeaan etureisiin käyvään kyykkyyn.

Muutama vinkki kyykkyhaasteeseen;

Tee siitä rutiini joka sopii sinulle; tee osa kyykyistä tai vaikka kaikki suurinpiirtein samaan aikaan jos mahdollista. Esim. aamupuuhien jälkeen.

Tulosta kyykkyhaaste lappu,laita se vaikka tietokoneen taustakuvaksi tai tallenna kuva puhelimeen. Itse tallennan kuvan puhelimeen.

Kun toistomäärät nousee, jaa ne sopiviin setteihin jaksamisesi mukaan; 10 kpl kerralla ja tauko. Tai vaikka 20kpl ja tauko. Motivaatiota voi helposti laskea se, mikäli yrität liikaa liian nopeasti ja jalat kipeytyy ja kiukuttaa parin päivän jälkeen.

Jee kivaa pitkästä aikaa jotain pientä treenihaastetta! Lähtekää ihmeessä mukaan tekemään kyykkyhaastetta <3!

Lue myös Dietin starttaus (2014 jolloin aloitin tämän kyykkyhaasteen)

SEURAA MAMAA FACEBOOKISSA / INSTAGRAMISSA / BLOGLOVINISSA