10 minuutin tehokas jalkatreeni ilman välineitä

Maanantai moikat! Tsösses mikä Fat Mama olo nyt on, viikonloppu meni niin överiksi että morjens. Jospa tänään vaikka tekisi pientä jumppaa niin toisi hieman tasapainoa. Tänään mennään muuten ensimmäistä kertaa koko perheen kanssa ulos syömään, toivottovasti menee kivasti :). Helpottaa kovasti ulkona syöminen kun vauva saa istua syöttötuolissa.

Kotitreenejä postaussarjassa vuorossa jälleen lyhyt, mutta tehokas treeni. Kyseessä on jalka/pepputreeni ja tähän ei tarvitse mitään välineitä.

Olin jo ihan unohtanut tämän treenin, mutta onneksi olin tallentanut luonnoksiin! Tein tämän edellisen kerran viikko sitten ja huh! Seuraavana päivänä etureidet oli ihan kipeänä, huomasi tehneensä -ja ihan kropan omalla painolla ilman mitään välineitä tai saleja.

Vaikka treeni kestää vain 10-minuuttia, se on todella tehokas.

Settiin kuuluu lämmittely, sekä myös venyttelyt.

Liikkeet on simppeleitä, mutta todella tehokkaita. Uusia liikkeitä itselle muutamia ja varsinkin etureisille oli mukana todella polttava liike! Viimeinen setti sai pulssin kyllä nousemaan ihan kunnolla ja vesi maistui tämän jälkeen.

Tämän jälkeen voisi vetäistä kätevästi vaikka aikaisemmin linkkaamani 10-minuutin käsitreenin, niin siinäpä ylhäältä alas kattava treeni valmiina!

Motivoivaa maanantaita <3

Lue myös: 10 minuutin käsitreeni

15 minuutin kotijumppa

SEURAA MAMAA FACEBOOKISSA / INSTAGRAMISSA / BLOGLOVINISSA

Helppo keppijumppa kotipihassa!

Moikka! Aina ei tarvitse mennä merta edemmäs kalaan, tässä postauksessa näytän helpon keppijumpan jota vääntelen monesti lapsen  leikkiessä pihalla. Tälleen talvella on kiva saada jotain hyötytekemistä ulkoillessa, ei tuu kylymä ja saa samalla treeniä :).

Käytän ihan pihaharjaa, varsinaista jumppakeppiä ei siis tässä tarvitse. Toistomääriä ja treenin kestoa en ole koskaan tarkkaan näissä kyyläillyt, mutta hyvät määrät on esim. 3 x 10-12 toistoa.

Ensimmäiset liikkeet tekee hyvää yläselkä-hartia jumeille ja jalkaliikkeissä myös kädet ovat mukana.

Keppikierto

Ota leveä ote harjan molemmista päistä. Vie kädet suoraan eteenpäin ja pyöräytä vinosti edestä toiselle sivulle. Liike käy ihanasti yläselän jumeihin joita vauvan kantelu ja imetys juntturoittaa. Toista kummallekin puolelle.

Kulmasoutu 

Tee kulmasoutu harjanvarrella. Koukista polvia ja vie peppua hieman taakse. Ota kepistä kiinni ja liu’uta keppiä reisiä pitkin ja keskity ettei kyynärpäät lähde sojottamaan sivulle. Purista lapoja yhteen.

Soutu eteen

Vähän niinkuin kulmasoutu, mutta tässä seistään suorassa. Vie kädet suorana eteenpäin ja vedä taakse. Purista lapoja yhteen.

Jaloille teen lähes aina nämä kaksi liikettä jossa tehdään myös samalla ylävartaloa.

Kyykky+kepin nosto.

Laita harjanvarsi selän taakse, n. lapojen kohdalle. Kyykkää ja ylös noustessa nosta kädet samalla ylös.

1 jalan kyykky ja heilautus

Tämä on ihan miun lemppari! Laita toinen jalka eteen ja toinen taakse. Kyykkää alas, katso ettei polvi ylitä varvaslinjaa. Heilauta samalla keppiä ylöspäin taakse. Tekee gutvavaa pepulle ja yläselälle samassa liikkeessä.

Kikkailen liikkeitä välillä fiiliksen mukaan, yhden jalan kyykkyä voi varioida luistelukyykyksi, eli vie takajalan sivulle ristiin. Myös sellainen on tehokas, että takimmaisen jalan potkaisee eteen kun kyykkää.

Kivaa viikon alkua  <3.

Lue myös : Vaunujumppaa

Nopea 4 liikkeen kahvakuulatreeni

SEURAA MAMAA FACEBOOKISSA / INSTAGRAMISSA / BLOGLOVINISSA