5 MINUUTIN JOOGA 2

Hyvää maanantaita! Viime viikolla kirjoitin liikuntasuunnitelmasta ja hyvin suunniteltu on puoliksi tehty piti paikkansa -tein liikunnat suunnitelman mukaan. Eilen hölkkä jäi lantiokipujen takia aiottua lyhyemmäksi, mutta hölkkä kuitenkin. Kaivoin myös pitkästä aikaa aktiivisuusrannekkeen esille. Viikonloppuna tuli kyllä herkuteltuakin aika paljon, Eetulla oli nimipäivät lauantaina ja pidettiin käytiin mm. suurmarkkinoilla ja pidettiin leffa-iltaa kotosalla.

Liikuntasuunnitelmaan kirjoitin ajatuksesta harjoittaa joogaa ainakin kerran viikossa. Jotenkin en vaan arkena saanut aikaiseksi etsittyä netistä sopivaa ohjelmaa. Eilen lenkin jälkeen tein ensin edellisen kerran linkittämäni 5-minuutin joogan mutta sen lisäksi bongasin toisenkin.

Tämä 5-minuutin jooga on venyttävä ja käy loistavasti omalla kohdallani huoltamaan lantion löystymisestä johtuvia kipuja.

 

Tänään taas arki koittaa. Loppuviikosta menen kokeilemaan pilatesta joten huoltava treeni tulee kerrankin jotain muuta kuin 5-minuutin pyrähdyksiä. Eetun hereillä ollessa pitkät ei oikein onnistukaan, kun pikku marakatti nousee selkään ja pelleilee vieressä :D. Tsemppiä viikkoon <3

SEURAA MAMAA FACEBOOKISSA / INSTAGRAMISSA / BLOGLOVINISSA

 

 

5-MINUUTIN JOOGA

 

Selkäni ja niskani ovat alkaneet vihoitella enemmän, joten on pakko tormistautua kehonhuollossa. Kuntosalilla olen tehnyt paljon huoltavaa treeniä ja jättänyt isoilla painoilla huitelemisen siksi aikaa kunnes saan rangan taas kuntoon. Olen saanut töissä onneksi sähköpöydän käyttööni ja koneella on huippu Ergopro ohjelma joka komentaa taukojumppaamaan esimerkki videoiden kera. Siltikin istumista vuorokauden aikana tulee älyttömästi, joten eipä ihmekään että selkä alkaa vihoittelemaan.

Vuosia sitten kärsin lievästä skolioosista, eli selän mutkasta. Nykyisin vieläkin muutama selän nikama muljahtaa aina väärään asentoon. Pakko siis tuoda kehonhuoltoa myös kotioloihin, selkäkipu on hanurista.

Tänään otin asiakseni etsiä youtubesta jonkun lyhyen ja tehokkaan joogavideon. Kävi hyvä tuuri ja löysin erittäin tehokkaan, nopean ja selkeän joogan joka kestää vain 5-minuuttia! Jonka sain tehtyä ihan Eetun hereillä ollessa. Minimies pyllisteli mukana ja komensi että ”lopeta jo, haluan lisää ryhmä-hauta”.

 

 

Vaikka nimeltään klippi on 5-minuutin aamujooga, voi sen tehdä milloin vain kun kaipaa kropalleen kehonhuoltoa tehokkaasti ja pikaisesti. Maanantaivinkki teillekin ja kivaa viikon alkua <3

 

 

 

SEURAA MAMAA FACEBOOKISSA / INSTAGRAMISSA / BLOGLOVINISSA