30-päivän VATSAHAASTE!

Tammikuussa vedin natsilinjan jolla tulikin hyvä mammakilo tiputus, kesällä jumppasin Shredin tahtiin ja viime kuussa aloitin karkkilakon, joten nyt onkin hyvä sauma aloittaa taas joku pikku challence!

kuva
kuva

RunAway blogin Krista kysyi ketkä lähtisivät mukaan vatsahaasteeseen ja mie olin heti käpälä pystyssä. Edellisen vatsahaasteen suoritin keväällä, tosin se haaste oli paljon nössömpi. Siinä oli ainoastaan perusnostot, tänään aloitettavassa haasteessa vatsalihasliikkeitä on useampia ja ne kuormittavat monipuolisemmin lihaksia. Otin perinteisesti ennen kuvan joten katsotaan mitä 30-päivän aikana tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Laitoin vatsahaasteen tietokoneen taustakuvaksi etten vahingossakaan unohda tehdä sitä.

Inhoan lankkuja joten se tulee ehdottomasti olemaan se vaikein liike. Yritän tehdä lankutkin loppuun asti, mutta helppoa se ei tule olemaan. Syvät vatsalihakset on melko rappiolla.

Tänään tein ensimmäisen setin ja oli tuskaa. Ei vatsalihasten, vaan pepun takia. Tein eilen nimittäin tosi hyvän jalka-pepputreenin joka kerrankin meni kunnolla perille, jes! Sattui nimittäin maata selällään lattialla kun peppulihakset oli niin kipeät :D.

edit:

10731990_395886187225175_29169794_n 10755832_302940693233164_1699786597_n

Unohtui melkein mainita eilisestä, FAT- Mama haasteesta. ”Et varmaan voi syödä litraa kermajäätelöä yksin”, ”ai en vai?”. Yllytyshullu tarttui jätski haasteeseen ja sinnehän se litra upposi :D!

Kuka lähtee vatsahaasteeseen messiin? Tai voit tietty kokeilla tota Fat-Mama jätskihaastettakin :D!

 

SEURAA MAMAA Facebookissa / Bloglovinissa / Blogilistalla / Instagramissa
Tiina / Fit Fat Mama

Bilehile lapsivihaaja muutti elämänsä ja on nykyisin pienen pojan Äiti, isomman pojan Vaimo. Harrastaa kuntosalia ja kärsii kroonisesta herkkuholismista.

23 vastausta artikkeliin “30-päivän VATSAHAASTE!”

    • hehe meni kyllä aika kepeesti, kerran tuli vaan ällö olo, mut sekin meni nopeesti ohi :D.

    • Kiitos paljon, kiva jos tykkäät ja hyvä että lähet vatsahaasteeseen :)!
      Miulla tänään kolmas päivä menossa, vielä on iisi biisii, mut kattoo kunhan panokset kovenee :D.

  1. Mä tein tuon vatsahaasteen äskettäin, joskaan en ihan 30pv saanut tehtyä koska reissuamista ja flunssa. Siitä tuli ehkä joku 36pv haaste siis mulle 😀 Mutta vedettyä sain ja nyt ihan hukassa kun ei tarvikaan enää tehdä. Pitäs aloittaa selvästi joku muu haaste tilalle! Tai sama uudestaan..

    • Ei se varmasti haittaa jos vähän soveltaa,kunhan suunnilleen tekee 30päivän aikana :)! Tuliko tuloksia?

  2. Ulkoisesti näkyviä tuloksia saa vielä odottaa, johtuen tosin siitäkin että tavoitepainoon jäljellä olevat 2kg jotka pitäisi tiputtaa on kertyneet nimenomaan tuonne keskivartaloon 😀 Suorituksissa vatsalihasten kunnon kehittymisen kyllä huomasi, jaksoi koko ajan paremmin rutistaa. Alku oli aika easy vielä mutta loppua kohden sai todella tehdä jo töitä, ja mikä voittajafiilis olikaan kun jokainen listalla ollut juttu suoritettu per päivä! Ja vaikka se pyykkilauta nyt onkin vielä aika kaukana haaveissa ( 😀 ) niin ehkä jotain vienoa piirtymistä olin kuitenkin huomaavinani mitä aikaisemmin ei ollut, sekä ihan tuntuma on jämäkämpi kun vetää vatsaa sisään. Että silläkin ajattelin josko vetäisi toisen challengen putkeen ja katsois miltä sitten tuntuu ja näyttää (nyt kun hyvään vauhtiin kerran jo päästy 🙂 )

    • Miulla on sama, että keskivartaloon kerääntyy tosi helposti..ja nimenomaan kylkiin :/.
      Viimeksi kun tein ite vatsahaasteen nii oli just toi sama, että ulkoista hyötyä ei ollut, mutta vatsalihaksiin tuli enemmän voimaa :)!

    • Joo, kyllä noista haasteista aina jotain hyötyä musta on, vähintäänkin siinä tuntumassa 🙂 Ja tästä nyt inspiroituneena aloitin eilen sitten uudet 30pv haasteet – yhden Ab Challengen (istumaannousujen sijasta oli kantionnostoja) ja yhden Oblique challengen, jos kokeilis nyt vielä monipuolisemmin treenata vatsalihaksia seuraavan 30pv ajan, myös sivustan lihaksille töitä 😀 Kattotaas mikä tuntuma sit 30pv päästä!

  3. Mitenköhän toi lankutus mulla, uskaltaako rupea repimään kun nyt sektiosta aikaa 4kk…? Ja ekasta sektiosta 2v 2kk…

    • Itsellä ei sektiosynnytyksestä kokemusta, mutta löysin vau.fi sivustolta tälläisen tiedon:
      ”sektion jälkeen vatsalihasliikkeitä ei parane tehdä ainakaan kahteen kuukauteen, jotta lihakset ja niiden hermotus paranevat ensin kunnolla.”

      Eli jos sektiosta on jo 4kk, niin siitä vaan kokeilemaan vatsahaastetta :)! Jos tuntuu epämiellyttävältä, lankun voi tehdä myös polvet maassa jolloin se on kevyempi tehdä. Varmista myös onko vatsarako jo umpeutunut. Siitä lisää tässä postauksessa: http://blogit.kaksplus.fi/fitfatmama/vatsalihasten-treenaaminen-raskauden-jalkeen/

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta