30-PÄIVÄN TREENIHAASTEITA!

Monella alkaa huomenna parempi elämä vol.miljoona. Ruokavaliota putsataan ja vannotaan, että ”tänään aloitan kuntoilun”! Toivottovasti into pysyy yllä tammikuun ylikin. Kuntosalilla huomaa nimittäin aikamoisen kävijäpiikin aina alkuvuodesta, mutta parin kuukauden päästä siellä pörrää taas samat naamat.

Tykkään silloin tällöin tehdä treenihaasteita, jonka tekeminen onnistuu ilman kuntosalia. Haasteet tehdään oman kropan painolla, joten ne voi siis suorittaa missä vaan! Sopivat kaikille, olkoon sitten himotreenari tai vasta-alkaja.

Kokoan tähän muutamia 30-päivän treenihaasteita, joista voitte halutessanne valita itselle sopivan:

 

VATSAHAASTE

lähde
lähde

 

Omat tulokset:

vatsahaastetulokset-620x310

 

REISIHAASTE

 

lähde
lähde

Omat tulokset:

ennenjälkeen

 

Reisihaasteen aikana en herkutellut lainkaan ja kävin n. 3-kertaa viikossa salilla. Kropan muutos kuukaudessa postaus löytyy TÄÄLTÄ.

 

JALKAHAASTE

 

30-day-thigh-challenge

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tätä en ole tehnyt, mutta voisin joskus kokeilla!

Sitten haasteiden suorittamiseen muutama vinkki vitonen:

-Laita tietokoneen taustakuvaksi haasteen kuva! Helpottaa muistamista.

-Tee treenistä rutiini! Pyri tekemään liikkeet suurinpiirtein samaan aikaan päivällä.

-Loppuvaiheessa kun toistoja on tooodella monta, ne kannattaa ripotella osiin. Vatsahaasteessa tein esim. 20-30 kappaleen sarjoissa liikkeet. Osan aamulla ja osan illalla.

-Voi tarvittaessa myös soveltaa, mutta jos siirrät lepopäivän toiselle päivälle, pidä huoli että liikkeet tulee silti tehtyä. Tsemppiä haasteisiin!

– Vaikka vatsojen hinkkaaminen tai pyllistely voi välillä myös v*tuttaa, 30-päivää on ihmiselämässä hemmetin lyhyt aika. Teet, älä luovuta!

 

ps. Hihii, meille tulee Tuomaksen kanssa pikkasen yli keskiyön tapaamisen 4-vuotispäivä <3. Tänään ei rellestetä, vaan ammutaan muutama raketti ja syödään illalla herkkuja. Ollaampa tylsiä, hehe. Hyvää uuttavuotta <3!

 

Mikä vaikuttaa haasteista mielenkiintoisemmalta? Oletko itse tehnyt 30-päivän haasteita?

 

SEURAA MAMAA Facebookissa / Bloglovinissa / Blogilistalla / Instagramissa

 

Tiina / Fit Fat Mama

17 vastausta artikkeliin “30-PÄIVÄN TREENIHAASTEITA!”

  1. Kiitti näiden jakamisesta! Haluaisin tehdä nää kaikki alkuvuodesta 😀 Heeh, saa nähdä riittääkö jaksaminen ja tsemppi! Tosin, 30 pv on tosi lyhyt aika, niin kuin sanoit.

    • Eipä mitään, kiva vaan jos oli hyötyy :). Nää on siitä hyviä, että kerkee hyvin tehdä ihan kotonakin. Ihan jaksamisen mukaan tietysti, ei ehkä heti synnäriltä huvita alkaa jumppaamaan :D. Kohtahan siulla jo beibi varmaan syntyykin :)).

  2. Niin alkais kyllä mullakin joku treenihaaste ellen olis raskaana! Ihme kyllä jo salaa ootan sitä että pääsen urheilemaan raskauden jälkeen ja treenaamaan itteäni takaisin normikuntoon. Tein ton vatsahaasteen viime keväänä ja se oli kyllä huippu!

    • Mie treenasin läpi paksuuden, mutta raskauden jälkeen treenit pärähti ihan eri motivaatiolla käyntiin kun halusin tiputtaa mammakilot ja maha ei ollu edessä -joten muistan tunteen :)!
      Nyt kun raskauskilot on tippunu jo aikoja sitte, pitää ettii motivaatio jostai muualta :D. Vatsahaaste oli kyllä hyvä!

  3. Vooi kiiiitos!! Oon sulle tositosi kiitollinen ! Mahtavaa!! Vieläku motivaatio pysyis läpi haasteen ajan ;);) mutta kiitos vielä sulle tästä postauksesta!

    • Eipä mitään, mukavaa kun toivoit postausta :)! Saa esittää toiveita myöhemmmin jos tulee jotain mieleen, näitä on kiva toteuttaa! =)
      Tsemppiä haasteeseen!

  4. Heha, mulla jää nää kesken aina 🙁
    Mutta nyt mä olen päättänyt ja puhunut ääneen, merkannut kalenteriin ton vatsahaasteen joka päivälle! Jospa sen sais loppuun!

    • Noniin, tällä kertaa älä luovuta! Tee postaus (jos et oo jo tehny) tosta lupauksesta. Minuu ainakin tsemppaa se, että julkistaa ja kertoo muille haasteesta. Ärsyttäisi kun pitäisi kertoa epäonnistuneensa, enkä halua huijatakaan :D.

  5. Kannattaa myös noiden treenien lisäksi muistaa venytellä huolella. Itse tein jonkun tosi raskaan 30 päivän haasteen noin pari kuukautta sitten ja hölmönä en tietenkää venytelly. Kärsin edelleen älyttömistä lihasjumeista. Joten, muistakaa venytellä! 🙂

    • Hyvä huomio! Varsinkin jos lähtökunto on heikko :). Mie oon maailman laiskin venyttelemään, mutta lähtökunto on sellanen ettei oo paikat menny haasteista oikeestaan kipeeks 🙂

  6. Kiitos tästä postauksesta, jonkun haasteen otan kyllä vastaan piakkoin. Vielä ei taida onnistua kun ajatuksena paastota tammikuun toisella viikolla. Paaston ajalle ei uskalla ottaa kovin hulluja haasteita itselle. 🙂

    • Olepa hyvä, hyvä jos tästä oli hyötyä :)! Joo ei kannata paaston aikana lähteä rehkimään ylimääräistä, kroppa voi olla aika väsynyt. Hehe, siullapas on hauska nimimerkki :)!

  7. Nappasin tästä tuon reisihaasteen, ja parin päivän kykkimisellä oon saanu jo jalkani pökkelöiksi 😀 Mutta jatketaan 🙂 Tuon vatsahaasteen tein silloin joskus viime keväänä – melkonen mutta tulihan tehtyä 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta