30 day Shred: vol 1.

Kuulin ensimmäisen kerran Shred- ohjelmasta Sallan blogista. Hänen tuloksensa olivat tosi hyvät ja kun googlettelin muidenkin muutoskuvia, nekin olivat huikeita.

lähde
lähde

Shred-ohjelma on siis Jillian Michaelsin (Jenkkiversion Suurimman Pudottajan toinen coutsi) suunnittelema erittäin tehokas, mutta lyhyt kotitreeni. Treeni kestää 25-minuuttia, joten sen kerkeää tehdä vaikka olisi 10 lasta tai painaisi 10-tuntista työpäivää. 25-minuuttia 24:sta tunnista on yksi kärpäsen kikkare, joten ei ainakaan voi käyttää tekosyytä ”en ehdi”.  Ohjelmassa yhdistetään aerobinen liikunta sekä lihaskunto liikkeet. Nopea ja tehokas -juuri sitä mitä tarvitsen!

Osa liikkeistä tehdään lattialla, joten joku alusta olisi hyvä olla. Itselläni on jumppamatto, mutta en ole muistanut vieläkään tuoda sitä olkkariin, joten laitan vaan viltin maton päälle ja vääntelen siinä. Alustan lisäksi tarvitsee pienet käsipainot. Ohjelma on kyllä sen verran rankka, että joissain liikkeessä huvitti heittää käsipainot hiivattiin.

Shred vaikeutuu portaittain ja jokaista osuutta tehdään 10-päivää. Vol 1 helpoin, 2 keskitasoa ja 3 vaativin. Itse olen menossa nyt vasta vola ykkösessä joka sekin jo tuntuu rankalta, saa nähdä pökräänkö seuraavassa levelissä. Ohjelma tuntuu todella tehokkaalta ja laittaa puuskuttamaan. Videolla näytetään liikkeet selkeästi joten aloittelijakin pysyy varmasti mukana. Liikkeet on yksinkertaisia ja muutamat on yhdistelmäliikkeitä, eli esim. kyykätään ja samalla tehdään olkapäille pystypunnerrusta. Aerobiset osuudet on myös simppeleitä, eikä ole mitään ihmeellisiä heilumisia. Ihan old schoolia, esim. haarahyppyjä.

 

Tässä vol. 1

Teen muista leveleistä myös postauksen ja kummastakin vähän fiiliksiä miltä ne tasot tuntuivat. Shred rääkki käy hyvin missio ei muffinsi, vaan morsian projektiin :).

Olitko aikaisemmin kuullut Shred ohjelmasta? Suosittelen kokeilemaan!

-Tiina

Tiina / Fit Fat Mama

19 vastausta artikkeliin “30 day Shred: vol 1.”

  1. Kuulostaa ja näyttää hyvälle. Millä käsipainoilla tuo suositellaan tehtäväksi?
    Täytyy varmaan kokeilla tuota kyllä.

    • Kannattaa ehottomasti kokeilla :)! Mie käytän 2,5kg levykiekkoja ja niidenkin kanssa hiki virtaa hulluna,nii aika pienet kässärit riittää. Videon tyypeilläki näytti olevan pienet puntit,arvioisin et 1-2kg

  2. Tyhmä kysyy että ostitko jonkun dvd:n vai katsotko youtubesta nuo? 🙂

    • Katoin youtubesta just ton minkä linkkasin postaukseen :). Tänään vika pvä vol ykköstä,huomenna pääsee testaa kakkosen 🙂

    • Mulla on neljä Jillianin Dvd:tä. Shreadit on hyviä, mutta ehdoton suosikki on No more trouble zones. Sitä kannattaa kans kokeilla. Liikkeet eivät ole ihan niin simppeleitä kuin Shreadissä, mutta ne opastetaan hyvin. Sain keväällä Shreadilla senttejä pois tosi kivasti, Jillian on kyl hyvä treenari. 🙂

    • Oi, jee kivaa kun tulit kertoo kokemuksestas :)! Pitää kokeilla tota toistakin ohjelmaa, jos se netistä löytyy. Kunhan ensin selviän hengissä noista :D. Joo ei paljon hölläillä tossa shreadissa, hiki virtaa iha hulluna! Jillian osaa 🙂

    • Ilman lepopäiviä 30 päivää putkeen :). 10 päivää ykkös leveliä,10 päivää kakkosta ja viimeiset 10 päivää kolmosta 🙂

    • Kiitos :)!
      Jillian kyl kova muija, eilen alotin vol.kakkosen ja hiki vaan lens 😀

  3. Se kakkonen on musta kauhein:D onko tuloksia syntynyt? Sä nyt oot muutenkin timmi:D

    • Alotin sen kakkosen just eile ja se on iha kauhee :D!! Siis hikoon niin paljon et yäk ja huhhuh.
      Reidet ihaku ois vähä timmiytyny ja vatsa :). Tai sit vaan turvotus on lähteny veke :D.

  4. Taidan lomareissun jälkeen kokeilla vetää tuon läpi. Kolmen kilon puntit löytyy, täytyy varmaan ottaa jotkus kilon puuroriisipussit tms. käyttöön 😀

    • Kolmospunteilla jos vedät nii oot kova likka :D! Kantsii koklaa vaik niillä riisipusseilla eka ja sit ottaa vaikka isommat kässärit.

      Oi kivaa lomareissuu ja jos muistat, niin tuu kertoo mitä tykkäsit ohjelmasta 🙂

  5. Pakko kyllä itekki alottaa tää! Sellasta vaan mietiskelen, että kun käyn salilla 4-5 kertaa viikossa, niin kannattaako sali jättää pois, vähentää vai ihan normaalisti? Tai miten siinä ylipäätään sit jaksaa? Jään kyllä seurailee sun kirjotteluja ja tuloksia :)!

    • Kannattaa ehottomasti :)! Tossa jumpassa tehään pienillä painoilla paljon toistoja,eli lähinnä kehittää kestävyyttä ja kiinteyttää. Eli jos haluut saada samalla lihasta kasvamaan,niin salitreenii kannattaa kyllä jatkaa,mutta ehkei sitä 5 kertaa jaksa välttämättä käydä.ja jos haluu sitä massaa nii pitää muistaa syödä paljon ja hyvin :). Mie en ennen häitä yritäkää panostaa lihasten kasvatukseen,syksyllä sit enemmän raudan nostoo 🙂

      kiva et lähet mukaan jumppaan ja seurailemaan :)!

  6. Voi miksi en ole törmännyt tähän blogiin tai videoon aikaisemmin! 🙂 No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Niin innostavaa luettavaa ja katsottavaa – juuri tällaista olen kaivannut. Hyvää alkanutta vuotta! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta