3-jakoisen ohjelman paluu ja kroppa katsaus

Viime ajat olen kikkaillut salilla ilman mitään ohjelmarunkoa tehden mitä huvittaa. Kivempaa välillä joo, mutta uskon kehityksen kannalta kolmijakoisen olevan järkevämpi ratkaisu. Kokokropan ohjelmaa on hyvä tehdä silloin jos tietää salikäyntien jäävän viikossa vähemmiksi. Näin tietty lihasryhmä ei jää treenaamatta, vaan kaikki saavat viikon aikana ärsykettä. Itse olen myös tehnyt niin, että jos motivaatio on ollut nollassa niin olen palkinnut itseni sillä, että teen vaan lemppariliikkeitä. Myös pitkän salitauon jälkeen teen mieluummin koko kropan kerralla. Se herättää uinuneita lihaksia joka puolelta kroppaa.

Jaon teen näin:

Treeni 1

Selkä
Olkapäät
Ojentajat

Treeni 2

Rinta
Hauis
Vatsat

Treeni 3

Jalat

 Jokaista lihasryhmää teen 2-3 eri liikkeellä. Selässä tein viimeksi pull downia, alataljaa ja ylätaljaa. Olkapäitä smithissä, vipunostot sivulle ja pystysoutua rinnalle. Ojentajia taljassa ja dippilaitteessa. Rintaa tein penkissä ja flyessinä. Hapoja vasaraotteella, maaten taljassa ja 7-7-7+pidot. Vatsat lisäsin ohjelmaan, koska muuten niitä tulee tehtyä milloin muistaa ja jaksaa. Sivuvatsat teen lisäpainon kanssa, mutta muut oman kropan painolla. Viimeksi tein sivut 15kg kiekon kanssa, alavatsat penkillä jalkoja nostaen ja loppuun lankun. On muuten pikkasen vatsan kestävyys heikentyny. Päätin, että lankkuilen minuutin ja aijjaij piti lopussa purra hammasta että jaksoin loppuun asti.
 Jalkapäivä on vielä tällä viikolla tekemättä ja alustavana suunnitelmana on tehdä ainakin kyykky, hack, SJMV ja joku kohdistava liike pakaroille.

Toistoja teen yleensä 12-15. Isommilla painoilla 6-8. 

 Yksi lemppari selkäliikkeistä. Pulldown.

Hauikset maaten taljassa. Kun näin ensimmäisen kerran jonkun tekevän tätä, katsoin että mikä lie akkaliike tuokin on. Mutta aijjaij mikä polte -tykkään. Kyynärpäät pitää muistaa pitää kyljissä kiinni ja keskittyä liikerataan ettei mene vaan veivailuksi. Viimeksi kun tein tätä, viimeinen sarja jäi vajaaksi kun ei vaan kädet enää liikkunu. Eli ei mitään akkailuja  naama nättinä, vaan vääntöä naama irvessä.

Sitten vähän kroppa katsausta

Marraskuu 2013. Eiks oo hieno paintti muokkaus :D.

Tammikuu 2014

Marraskuu 2013

Tammikuu 2014

Asento ja kamera on eri, mutta kyllä oma silmäni jotain kehitystä huomaa. Takaolkapää alkaa edes vähän erottua, jej! Hiljaa hyvä tulee, mutta olen hätähousu enkä malttaisi odottaa. Toisaaltaan jos olisi sellainen nappi mistä saisi lihaksia määrän X, se ei tuntuisi niin hyvältä. Ilman kikkailuja tietää, että se on MIE joka on sen työn tehny eikä kukaan muu.

Reippaasti kaikki vaan salille, älkää jättäkö Uudenvuoden lupauksia vain tammikuun projektiksi!

-Tiina

Tiina / Fit Fat Mama

18 vastausta artikkeliin “3-jakoisen ohjelman paluu ja kroppa katsaus”

  1. Hieno kehitys olkapäissä ja selästä todella huomaa, et teet muutaki istut sohvalla. Hyvän näköstä! 🙂

  2. Mäkin hommasin pitkästä aikaa salinkortin, että saan muka itteäni kuntoon rantalomalle!! :DDD Ihailen kyllä niin urheilullisia ihmisiä niinkuin sinäkin olet Tiina! Upealta näytät!

    • Kiitos Tania :). No ainaki kuvista päätellen sie oot jo rantakuosissa, mut salilla käynti on aina jees :). Vaikka muu kroppa on miulla tiivistyny suht jeesisti, niin maha on vieläki löllerö raskauden jäljiltä. No, toukokuuhun on vielä aikaa ja toivottovasti Kreetalla voin hippailla biksut päällä ei niin löllömahaisena.

  3. Noi kädet ja olkapäät<3 Aika huippu tulos tässä ajassa, joka monella menee vielä sohvalla makaamiseen minin kanssa 🙂

    • hih kiitti <3. Kädet ottaa miulla nopeiten kehitystä vastaan, nyt treenaillaan lissää että lihaa tarttuis myös muualle :).

  4. No on kyllä hienoa kehitystä 🙂 Wou! Juu, ei oo lattialla maaten tehtävä hauis mikään akkaliike 😉

    Hhahah, itsekkin oon niiin hätähousu kehityksen kanssa et välillä turhauttaa, kun tuntuu ettei mitään oo tapahtunut :’D

  5. Oijoi, upeaa kehitystä! <3 Wau, todella hyvältä näyttää 🙂

    Hauiskääntö taljassa selinmakuulla toimii täälläkin! Siinä ei pääse fuskaamaan niin helposti. 😉 Ite kokeilin viimeksi samaa liikettä, mut niin että rystyset oli itseenpäin. Onko se nyt vastaote? Joka tapauksessa, ihan huikeen poltteen sai joihinki sellasiin hauikset/käsivarren lihaksiin, jotka ei muuten joudu pahemmin rasitukseen. Kandee kokeilla sitäki! 🙂

  6. Hyvin on kehittynyt 🙂 Itse olen huono käymään salilla, mutta voisi sitä ainakin silloin tällöin käydä kokeilemassa 🙂 Jumppa on enemmän mun juttu 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta