Vatsa ja sen roikkuva nahka.

Ai että minuu ärsyttää! Iho ei ole vieläkään palautunut raskauden jäljiltä. Olen saanut tiputettua kaikki raskauskilot ja vähän ylimääräistäkin, mutta alavatsassa ja kyljissä hengailee vieläkin mukana viholliseni läskinahkaruttu. Kun kiloja tulee paljon ja ne on saatu tiputettua, iho ei pysy muutoksessa mukana. Roikkuva nahka ei ole ainoastaan raskauskilojen tiputtaneille ongelma, vaan monella ihan normi ylipainonsa tiputtaneilla nahka voi jäädä roikkumaan laihdutuksen jälkeen. Raskausarvilta sentään vältyin, onneksi.

Treeni edesauttaa ihon palautumista, mutta voi olla ettei nahka ikinä palaa entiseensä. Ei auta vaikka söisin pelkkää porkkanaa ja tekisin sata vatsaa päivässä. Tai no eihä sitä voi sataprossan varmuudella tietää, mutta en kyllä meinannu kokeillakaan. Vatsaa treenaan yleensä kotona, ilman lisäpainoja. Eilen oli vatsahaasteen toka vika päivä ja kyljet on kipeenä. Tänään pitää vielä vääntää viimeiset toistot ja sit haaste on ohi!

Tässä ensin muutama kuva miltä vatsani näyttää normaalitilassa.

IMG_4995IMG_4994Jännä miten eri asennolla vatsakin näyttää erilaiselta. Kun kädet on ylhäällä, sivuvatsatkin erottuu hieman. Vatsan alareunassa myös näkyy miten lonkkaluut alkaa vähän tököttää. Sekään ei ole kovin nättiä, en halua olla mikään luukasa jolla on jenkkakahvat.

En olisi aikaisemmin uskonut, että kehtaan julkaista tälläisiä kuvia, mutta tässä sitä realismia:

IMG_4999Kuka haluaa? Nahkaa tarjolla! Ärsyttää kun alavatsan ruttana näkyy (ainakin miun silmään) ihan selkeesti vaatteidenkin läpi. Salillakin kiskon housut mahdollisimman ylös ettei alavatsa näyttäisi niin röllöltä. Ylävatsa on onneksi ihan fine.

 

IMG_4996

IMG_4998Tatuointikin sen kertoo : elämä voi muuttua ja kyljet sen mukana :D. Heti alkuraskaudesta miun kylkiin kasvo hormonihötöt. Ja öö, siitä on yli vuosi? Hei kamoon, voisitte lähteä jo!  Imetys vaikuttaa elimistön hormonitilaan ja se voi kuulemma olla myös syy höttöön. Saa nähdä sitten tapahtuuko vatsaan muutoksia kunhan lyön buubsit piiloon.

IMG_5001Vaikka vetäisin vatsan ihan littanaksi, nahka vaan venyy. Eli tästä sen ainakin huomaa ettei se ole mitään läskiä.

IMG_4791Tämä on kuvista karmein. Hyi. Kuva otettu yläviistosta niin tuo näyttää vielä pahemmalta :D.

IMG_5006Tässä vatsa jännitettynä. Voi kumpa se näyttäisi normaalistikin tuolta!

 

Ja joo, on ihan normaalia, että kun vauva on venyttäny vatsaa, nahka ei välttämättä ole heti samanlainen kuin ennen synnytystä. Kyllä se silti v*tuttaa. En tarvitse kengurupussia muistutukseksi menneestä raskaudesta, kyllä mie sen muistan ilmankin.

 

Mites te muut jotka olette karistaneet kiloja, jäikö nahka roikkumaan vai palautuiko helposti?

-Tiina

 

 

 

Kevyempi Kebabrulla ja kirpparilöytöjä

Meillä teki viikonloppuna hirveesti mieli kebabbia, mutta koska ehmetti paikoista saatava majoneesilla höystetty kebarulla ei oikein sovellu herkuttomuus viikkoihin, päätimme kikkailla rullan itse.

Rullana käytin Fazerin täysjyvä rieskoja ja kastikkeen tein kevyt kermaviilistä + dippimausteesta.

Kebabliha on muutenkin turhan pelätty ja parjattu: kaloreita kebablihassa on 239 kcal/100g , kun taas 17%:ssa naudan jauhelihassa niitä oli 220kcal/100g. Eli ei kovin merkittävä ero. Vaikka itse en kyylää pakonomaisesti jokaisen tuoteselosteen kalorimääriä, oli kiva tietää lihojen erot. Olen käyttänyt kebablihaa myös meal preppauksessa jauhelihan kaverina ja oli oikein toimiva kombo.

IMG_4936IMG_4932

Tarvitset:

Kebab-lihaa

kasviksia (meillä oli kurkkua, tomaattia ja salaattia)

1 prk kevyt kermaviiliä

1 pussi dippijauhetta (sitä mitä käytetään sipsidippeihinkin)

 

Sekoita dippimauste kermaviilin joukkoon ja laita purkki tekeytymään jääkaappiin. Paista kebabliha paistinpannulla pienessä määrässä öljyä. Huuhdo ja pilko kasvikset. Levitä rieskan päälle kermaviiliseosta ja sen päälle kasviksia + kebabbia. Rullaa kiinni -ja SYÖ :).

Oli muuten hyvää! Täytteitä voit vaihdella mielesi mukaan: jos et tykkää kebabista, vaihda se vaikka jauhelihaan tai kanaan. Kasvikset voi olla mitä vaan ja ananaski voisi olla hyvä lisäys.

Sitten ne pari kirpparilöytöä ja samalla sunnuntain päivän asu:

IMG_4946 IMG_4947

Löysin Peak Performancen paidan, jolla oli hintaa hurjat 3,90 €!! Matsku on ihanan pehmeää ja huomaa todellakin, ettei kangas ole mitään hooämmä laatua. Uutena tälläisen paidan hinnan ovh lähentelee luultavasti 40€ tienoilla, näin arviolta. Pinkki on myös tottakai pop!

IMG_4951Kevään tunnistaa myös siitä, että uskalsin kaivaa miun valkoiset Tommyt kaapista. Ostin nämä viime vuonna Istanbulista Tommy Hilfigerin liikkeestä. Tykkään näistä kovasti, mutta ärsyttävää kun nämä on jatkuvasti likaisena vaikka miten varoisin askelia.

IMG_4960Paita Peak Performance

Housut Cubus

Kengät Tommy Hilfiger

Laukku Esprit

vauva: miun :D.

Hiuksetkin alkaa näköjään huutamaan parturikäyntiä.

 

IMG_4970b Toinen löytö oli käyttämätön edc:n hame ja hintaa 4€, Käytän kesällä tosi usein hameita ja tämä tulee varmasti olemaan paljon menossa mukana. Materiaali tässäkin ihanan pehmeää ja vyötärö oli sellainen joustava. Mahtuu siis syömään parit jätskitötterötkin ;).

-Tiina