HEI HEI LOKAKUU

Taas on yksi kuukausi takanapäin ja tässä katsaus mitä meidän perheen lokakuuhun kuului. Kaikki kuvat tuttuun tapaan instatililtäni @fitfatmamatiina

Suosituimmat postaukset olivat Helppo ja nopea jauheliharuoka, Syön ihan päin persettä ja Lapsen nimeksi tuli. 

Myy sai ristiäisissä oman nimen ja neidistä tuli Miina Bea Neelia <3.

Ennen ristiäisiä värjäsin hiukset kotona ehkä kymmenessä minuutissa,lopputulos oli ihan jees;tosin otsa,kaula ja korva jäi ihan mustaksi. Piti nimittäin hurauttaa tökötti pikavauhtia päähän kun vauva tuli levottomaksi. #vainäitijutut vol sata.

Eetu ja kummipoikani riehuivat Hoplopissa.

 

Sitten paljon paljon ihan vaan Vauva-arkea isolla Aalla. Lounas lattialla lusikalla syöden ja yritin nukuttaa vauvaa samalla,että ennättäisin neuvolaan ajoissa. Miina oli alle 2-kuukautta, päivä oli ollut todella huono ja rupesin vaan vollottamaan neuvolassa.

Nukkuva bebe on jotain maagista <3.

Pieni ja pippurinen -kuten äitinsäkin :D.

4v ja mies menivät keskenään leffaan ja mie neidin kanssa ystävieni luokse brunssille.Miina nukkui koko syömisen ajan,oli ihana syödä kahdella kädellä ja vaihtaa tytsien kanssa kuulumisia <3.

Kävin pari kertaa muksujen kanssa linkillä keskustassa.Vähän jännitti,mutta aika hyvin meni. Isoin stressi oli keretä ajoissa pysäkille hah!

Ekan kerran kävin myös neidin kanssa kahdestaan menolla, kun pyörähdin Perheentalolla vauvamiitissä. Hauskaa miten paikka ei ollut muuttunut laisinkaan sitten esikoisen vauvavuoden.

Liikunta oli pelkästään muutamia vaunulenkkejä ja pari yksin käppäilyä koiran kanssa.

Ulkoilin jonkinverran,enemmänkin olisi voinut. Yht’äkkiä vaan tajusi,että syksy oli jo melkein ohi. Ihan lokakuun viimeisillä päivillä tuli maahan ensilumikin,Eetu oli ihan liekeissä!

Lue myös hei hei syyskuu , hei hei elokuu ja hei hei heinäkuu

Kivaa perjantaita <3

SEURAA MAMAA FACEBOOKISSA / INSTAGRAMISSA / BLOGLOVINISSA

SYÖN IHAN PÄIN PERSETTÄ:PARANNUS X 2

Kirjoitin viime kuussa, että syön ihan päin persettä. Sen jälkeen ruokavalion parantaminen on nyt edennyt parilla jutulla ja kerron niistä nyt.

Aikaisemmin söin aamupalaksi vähän mitä teki mieli. Mikromunakasta, leipää, joskus puuroa. Joskus smoothieta, joskus banaanilettuja pienen annoksen. Sanotaan aina ”aamupala on päivän tärkein ateria”, eikä turhaan. Jos syö heti aamusta liian vähän, se kostautuu heti jättinälällä mikä taasen nostaa herkkuhimoa.

Nyt olen ottanut arkirutiiniksi takaisin syödä aamuapalaksi kaurapuuroa. Laitan kaurapuuroa n. 1,5dl, yhden valkuaisen, mehukeittoa, marjoja, siemeniä ja marjajauhetta. Söin jossain vaiheessa aina puuroa, joten siihen tuli kiintiö jossain vaiheessa täyteen. Rakenne on myös itelle aika tarkka juttu; jos puurosta tulee liian kiinteää, kuivaa ja paksua, se jää syömättä. Nyt olen oppinut laittamaan mikrottaessa enemmän vettä ja pienen ripsauksen suolaa josta tulee enemmän makua.

Eli parannus numero 1 ruokavalioon on arkisin syödä aamupalaksi kaurapuuroa. Puurossa on paljon kuitua ja se pitää yllättävän paljon nälkää. Kaurapuuroon lisään kananmunanvalkuaisen, jotta saan proteiinia. Myös chiansiemeniä käytin jossain vaiheessa, mutta niitä en ole saanut aikaiseksi ostettua aikoihin.

Syön liian vähän kasviksia edelleen, mutta olen nyt saanut helpolla tavalla lisättyä ravintoaineita ruokavalioon:

Marjajauheella!

Käytin jossain vaiheessa marjajauheita säännöllisesti, mutta sitten tapa vaan jossain vaiheessa unohtui. Marjajauheella saa älyttömän helposti lisättyä ruokiin vitamiinipitoisuutta. Nyt itsellä käytössä ruusunmarjajauhe. Ruusunmarja sisältää paljon c-vitamiinia, e-vitamiinia ja kuitua.

Itse ostan marjajauheen Wanhan kulman puodista täältä Joensuusta. Ruusunmarjajauhe maksoi 6e. Marjajauheita myydään myös esim. ihan Prismoissa ja Lifessä, mutta itse olen tykännyt ostaa tuolta puodista.

Parannus numero 2 ruokavalioon on siis marjajauheen käyttäminen.

Ruokavalion parantaminen on siis onnistunut näillä kahdella pienellä askeleella edes hieman! Toivottovasti saitte tekin noista parista helposta jutusta vinkkiä ruokavalion parantamiseen :). Marjajauhe varsinkin on tosi kätsää, olen ripotellut sitä myös mm. pannukakkuun, banaanilettuihin, smoothiehen yms.

Oletteko muut onnistuneet parantamaan ruokavalioitanne jotka koitte ne ”perseelleen” oleviksi?

SEURAA MAMAA FACEBOOKISSA / INSTAGRAMISSA / BLOGLOVINISSA